Santander Bank Polska apeluje do klientów. Podaje cztery zasady

Santander Bank Polska apeluje do klientów. Podaje cztery zasady24.11.2023 21:50
Santander Bank Polska przypomina o bezpieczeństwie
Źródło zdjęć: © GETTY | Bloomberg

Santander Bank Polska apeluje do klientów, by uważali na otrzymywane wiadomości z linkami do płatności. Jeśli sprzedający prosi o zapłatę i prosi przy tym o poufne dane, użytkownikowi powinna zapalić się "czerwona lampka". Santander podaje cztery zasady, których warto przestrzegać.

Santander Bank Polska zwraca uwagę, że wiele problemów klientów ma swoje źródło podczas zakupów. Problemem są fałszywe oferty lub kupujący, co w obydwu przypadkach sprowadza się do spreparowanych linków do serwisów szybkich płatności i prób wyłudzenia danych logowania do konta internetowego lub danych z karty płatniczej. Podczas działań w sieci trzeba więc zachować szczególną ostrożność.

Aby zachować bezpieczeństwo podczas zakupów, Santander proponuje cztery zasady, których wdrożenie w życie może pomóc uniknąć problemów, a przynajmniej zminimalizować ich skutki. Bankowcy apelują, aby:

  • Nie udostępniać danych kart płatniczych osobom trzecim oraz nie pozostawiać karty bez opieki, co może prowadzić nie tylko do jej kradzieży, ale i odczytania z niej danych przez niepowołaną osobę,
  • Nie podawać danych karty na stronach, które budzą jakiekolwiek wątpliwości w zakresie bezpieczeństwa,
  • Ustawić rozsądne limity transakcji kartą i wypłat z bankomatów. W każdej chwili można je jednorazowo zmienić w przypadku konieczności realizacji większej transakcji, zaś co do zasady niskie limity pozwolą zminimalizować skutki ewentualnej kradzieży danych karty lub samej karty,
  • Włączyć powiadomienia o transakcjach bezgotówkowych w bankowości internetowej, co pozwoli kontrolować działania na koncie i na czas zablokować transakcje w przypadku nieautoryzowanego dostępu do karty.

Wszystkie porady bezpieczeństwa związane z wykorzystaniem internetu i smartfonów są szczególnie ważne w okresie przedświątecznych okazji. Oszuści zdają sobie sprawę z roztargnienia użytkowników i próbuję wykorzystać ich brak czujności. Dużym zagrożeniem są między innymi fałszywe SMS-y o rzekomej dostawie paczki, ale także inne oszustwa, takie jak próba kontaktu "na córkę".

Oskar Ziomek, redaktor prowadzący dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.