Shazam w rękach Apple: edycja na Androida ma się dobrze, z darmowej wersji znikną reklamy

Shazam w rękach Apple: edycja na Androida ma się dobrze, z darmowej wersji znikną reklamy25.09.2018 06:00
Shazam jest już w rękach Apple (depositphotos)

Proces przejmowania Shazama przez Apple ostatecznie dobiegł końca. Popularna aplikacja służąca od lat rozpoznawaniu muzyki otaczającej użytkowników w ciągu dnia, będzie teraz rozwijana przez producenta iPhone'ów. Taka zmiana od początku budzi sporo negatywnych opinii. Wielu użytkowników obawia się, że program wkrótce przestanie być darmowy, a nawet, że zniknie ze Sklepu Play i będzie dostępny wyłącznie dla użytkowników systemu iOS.

Okazuje się jednak, że jak na razie Apple planuje wyłącznie pozytywne zmiany. Jak informuje w notatce, która pojawiła się na oficjalnej stronie, Shazam wkrótce stanie się usługą całkowicie darmową, przez co z aplikacji znikną dotychczasowe reklamy. Jak na razie nic nie wskazuje jednak na to, by program miał zniknąć ze Sklepu Play, jak w obawach przypuszczali niektórzy użytkownicy.

Historia Apple i Shazama ma wiele wspólnych elementów. Shazam był jedną z pierwszych aplikacji dostępnych po uruchomieniu App Store i stał się ulubioną aplikacją fanów muzyki. Ze wspólną miłością do muzyki i innowacji, cieszymy się z połączenia naszych zespołów, bo dzięki temu będziemy mogli zapewnić użytkownikom jeszcze więcej świetnych sposobów odkrywania, doświadczania i cieszenia się muzyką – komentuje finalizację transakcji Oliver Schusser, wiceprezes Apple Music.

Warto przypomnieć, że temat przejęcia Shazama przez Apple obiega media już niemal od roku. Pierwsze kroki zostały podjęte pod koniec ubiegłego roku i wiele wskazywało na to, że sprawa szybko się zakończy, jednak transakcja została zablokowana przez Komisję Europejską. Ta postanowiła zbadać sprawę pod kątem ewentualnego zagrożenia dla rynku muzycznego. Obawiano się tu o monopol, który mógłby osiągnąć Apple na rynku aplikacji oferujących strumieniowanie muzyki.

Ostatecznie jednak obawy okazały się bezpodstawne i Komisja Europejska na początku września dała zielone światło, by doprowadzić transakcję do skutku. Nieoficjalne źródła podają, iż Apple mógł wydać na kupno Shazama nawet 400 milionów dolarów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.