Sieć Żabka testuje ChatGPT. Do czego może go użyć?

Sieć Żabka testuje ChatGPT. Do czego może go użyć?26.02.2023 15:08
Sklepy Żabka testują ChatGPT
Źródło zdjęć: © Licencjodawca | Adobe Stock

Sieć Żabka to najbardziej gadżeciarski sklep spożywczy. Roboty serwują tam hot dogi, a płatność za zakupy pobierają wirtualne ręce. Bez rozwoju zmieni się jednak w skansen, a tego nikt nie chce. Skoro ChatGPT pojawił się na świecie, musi zawitać do Żabki. Co będzie porabiał i czy będzie miał kontakt z kupującymi?

Co będzie robił ChatGTP w sklepach Żabka?

Wydaje się, że sklepy Żabka mogą docenić ChatGTP za jego umiejętności obsługi klienta. Wirtualny dyskutant nie ma problemu z emocjami, nieuprzejmością i tysiącami wad klientów. Z drugiej strony barykady nie jest już tak różowo. Automaty na infoliniach oraz wirtualni akwizytorzy fotowoltaiki uchodzą za wynalazki, które powstały tylko po to, żeby zniszczyć nam psychikę. Świat, w którym nawet otworzenie lodówki w Żabce będzie wymagało konwersacji z chatbotem, to dla wielu wizja ze wszech miar ponura.

Otóż niekoniecznie jest się czym martwić. ChatGTP w sklepach przede wszystkim pojawi się na zapleczu. Może realizować zamówienia towarów lub przejąć odpowiedzialność za wewnętrzną komunikację. Ma bowiem potencjał narzędzia potrafiącego reagować na rzeczywiste zmiany, które człowiek ignoruje. To będzie miało znaczenie dla kupujących, ale obserwując Żabki NANO nie zapowiada się na wyjątkowo potrzebny w bezpośrednim kontakcie z człowiekiem, który po prostu wpadł na hot doga.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Czy warto kupić smartwatch Fitbit Sense 2?

Kiedy ChatGTP pojawi się w Żabkach?

Potwierdzają to też oficjalne deklaracje sieci Żabka. Jak podaje portal dlahandlu.pl są one następujące:

- Z uwagą przyglądamy się chatowi GPT. Jesteśmy bardzo ciekawi tego rozwiązania, bacznie obserwujemy jego rozwój i już go testujemy – właśnie trwa integracja czatu GPT z naszymi wewnętrznymi systemami. By narzędzie to móc udostępnić naszym klientom, musimy być jednak pewni, że baza wiedzy, z której korzysta chat jest sprawdzona, a przekazywane za jego pośrednictwem informacje są wiarygodne - podaje biuro prasowe sieci Żabka.

Klienci w tym oświadczeniu to też niekoniecznie kupujący. ChatGTP w pierwszej kolejności ma szansę stać się narzędziem wspomagającym wewnętrzną komunikację sieci franczyzowej. Co więcej, nie będzie w tej roli startował bez doświadczenia, ponieważ obecnie za komunikację pomiędzy właścicielami sklepów, a siecią handlową odpowiada niejaki chatbot Franek.

Co potrafi chatbot Żabki i czy jest gorszy od ChatGTP?

Chatbot Franek jest wirtualnym konsultantem aplikacji Cyberstore. Jest to oprogramowanie wspierające sklepy Żabka w zakresie problemów technicznych oraz rozliczeń, a chatbot ułatwia korzystanie z niej. Potrafi wyszukać podpowiedzi w bazie wiedzy oraz uzupełnić za użytkownika formularz zgłoszenia problemu. Franek nie wykorzystuje sztucznej inteligencji, tylko posługuje się określoną na sztywno pulą scenariuszy. Względem możliwości ChatGTP jest on bardzo ograniczony, ale i tak skraca czas obsługi zgłoszeń o około pół godziny.

Zastąpienie chatbota Franka przez ChatGTP ma sens, ale nie bez przyczyny sieć Żabka nie ma zamiaru błyskawicznie się na to decydować. Ewentualne błędy, do jakich zdolna jest sztuczna inteligencja w kontakcie z człowiekiem, mogą w tym przypadku być nie tylko zabawne, ale także kosztowne. Czy poradzenie sobie z tym problemem będzie opłacalne, czas pokaże.

Katarzyna Rutkowska, dziennikarka dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.