Signal nie działa. Awarię spowodował problem z hostingiem (aktualizacja)

Signal nie działa. Awarię spowodował problem z hostingiem (aktualizacja)27.09.2021 07:35
Signal walczy z awarią
Źródło zdjęć: © Getty Images | Chesnot

Komunikator Signal może sprawiać problemy podczas działania. Trwa awaria, w wyniku której użytkownicy nie mają dostępu do czatów i nie mogą wysyłać nowych wiadomości.

Twórcy Signala potwierdzili na Twitterze około godziny 7:10 polskiego czasu, że trwa awaria, w wyniku której nie da się korzystać z komunikatora. Winny jest hosting, którego niedyspozycja wpływa na "niektóre funkcje" Signala. Twórcy deklarują, że trwają już prace nad usunięciem awarii, ale na razie nie określają, jak długo potrwają. Do tego czasu użytkownicy muszą sobie radzić z innymi komunikatorami.

W tym momencie trudno powiedzieć, w jak dużym stopniu problem jest realny dla polskich użytkowników. W serwisie downdetector pojawiają się już jednak pierwsze zgłoszenia (w chwili pisania niniejszego tekstu jest ich ponad 100), a stosunkowo niewielka ich liczba może wynikać z nadal niedużej popularności Signala na naszym rynku zdominowanym przez WhatsAppa czy Messengera.

Niezależnie od tego warto pamiętać o trwających problemach, jeśli Signal nie będzie działać tak, jak należy. Będziemy śledzić ten temat i aktualizować niniejszą publikację, kiedy pojawią się kolejne istotne w sprawie informacje.

Aktualizacja, godz. 9:25

Twórcy Signala podali na Twitterze około godziny 9:00, że problem został w dużej mierze opanowany. "Wysyłanie wiadomości powróciło dla 99 proc. użytkowników" - czytamy w krótkim komunikacie. Pozostały 1 proc. użytkowników Signala wciąż jednak może mieć problem z aplikacją, za co twórcy przepraszają. Nadal trwają prace naprawcze.

Aktualizacja, godz. 9:55

Awaria Signala została usunięta. Twórcy potwierdzili na Twitterze około godz. 9:45, że sprawność usługi została przywrócona do 100 proc.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.