Smartwatche nie rozkochały klientów? Pebble zwalnia jedną czwartą załogi

Smartwatche nie rozkochały klientów? Pebble zwalnia jedną czwartą załogi25.03.2016 16:33
Pebble Time

Według producentów inteligentne, świetnie współpracujące ze smartfonem i wyposażone w szereg czujników smartzegarki miały szturmem zdobyć rynek. To dla nich mieliśmy porzucić tradycyjne, najczęściej potrafiące tylko wskazać aktualną godzinę zegarki. Wyniki finansowe pokazują jednak, że chyba nie wszyscy pobiegli do sklepów kupić wymarzonego smartwatcha.

Eric Migicovsky, twórca i CEO firmy Pebble w wywiadzie dla portalu Tech Insider potwierdził, że był zmuszony do zwolnienia około 40 osób, czyli 25% pracowników. Cięcia spowodowane są brakiem wystarczających zasobów finansowych. Nie pomogły nawet uzyskane duże sumy pieniędzy – 20 mln dolarów na Kickstarterze w 2015 roku i 26 mln dolarów od inwestorów. Pojawiły się też problemy ze zdobyciem nowych środków.

Pebble Time
Pebble Time

Przypomnijmy, że to właśnie zbiórka na zegarek Pebble jako pierwsza przekroczyła 10 mln dolarów na Kickstarterze. W 2012 roku uważano to za dowód, że przyszłość należy do smartwatchy, które może nie wyprą tradycyjnych zegarków, ale pojawią się na nadgarstkach wielu osób. Obecnie sytuacja nie wygląda już tak dobrze, co zauważają sami inwestorzy, coraz rzadziej sięgając do kieszeni by finansowo wesprzeć producentów inteligentnych zegarków.

Z pewnością na obecną, niekorzystną sytuację Pebble ma wpływ również silna konkurencja. Prawie każdy duży producent smartfonów pragnie w swojej ofercie mieć smartwatcha. Warto zwrócić uwagę, że ci wielcy też mają problemy ze sprzedażą urządzeń. Apple podczas ostatniej konferencji ogłosiło niższe ceny swojego zegarka. Analitycy uważają, że powodem tej decyzji jest zbyt niskie zainteresowanie. Tak, nawet boskie Apple ma problemy ze swoim Watchem.

Apple Watch
Apple Watch

Jeśli nawet Apple nie jest w stanie sprzedać smartzegarka w zadowalającej liczbie egzemplarzy, to coś jest na rzeczy. Czyżby te wspaniałe, inteligentne urządzenia nie rozkochały w sobie klientów? Decyzje podjęte przez Pebble i Apple wskazują, że faktycznie tak się nie stało. Smartwatche to z pewnością ciekawe produkty, wyposażone w wiele przydatnych funkcji. Z drugiej strony, ich krótki czas pracy, często zabawkowy, tandetny wygląd potrafi przykuć wzrok tylko napalonego na wszystkie nowiki gadżeciarza. Zwykły klient nadal woli sięgnąć po klasyczny zegarek, który przede wszystkim świetnie prezentuje się na nadgarstku. A o to przecież właśnie chodzi, zegarek jest w naszej kulturze jedyną społecznie akceptowaną biżuterią mężczyzny (oprócz ślubnej obrączki).

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.