Sony testuje swój sprzęt audio na psach – a te od klasyki na pewno wolą pop

Sony testuje swój sprzęt audio na psach – a te od klasyki na pewno wolą pop25.05.2016 11:20

Gdy ludzi się już w pełni zadowoliło, czas zająć siętrudniejszym, bardziej wymagającym klientem. Sony we współpracy zkognitywistką dr Anną Wilkinson wzięło się za badanie upodobańmuzycznych psów, których słuch przecież jest daleko lepszy niżto, czym natura obdarzyła nasz gatunek. Wyniki tych badań mogąokazać się dość niepokojące dla audiofili o wyrafinowanym guściemuzycznym, którzy żyją pod jednym dachem z futrzanymiprzyjaciółmi. Psy wcale za klasyką nie przepadają.

Nie będziemy ukrywać, że badania nad procesami poznawczymi iupodobaniami muzycznymi psów Sony wcale nie robiło kierując sięczystą ciekawością i upodobaniem do nauk biologicznych ikognitywnych. Wręcz przeciwnie, towarzyszą one premierze nowegojednoelementowego zestawu muzycznego dużej mocy GTK-XB7,reklamowanego jako „idealny na domowe przyjęcia”. Idealnego nietylko ze względu na bardzo ładne podświetlenie głośników, aleprzede wszystkim ze względu na interesującą technologię SonyEXTRA BASS, która ma znacznie pogłębiać basy.

Na tym właśnie sprzęcie zaoferowano muzykę psom. Eksperymentpolegał na odtwarzaniu współczesnej muzyki pop oraz muzykiklasycznych kompozytorów na zestawach GTK-XB7. Aby ograniczyć wpływinnych czynników, poszczególne utwory odtwarzano z obu głośników,po jednym z każdego. Rozmieszczenie głośników oraz kolejnośćkombinacji dobrano losowo.

A co znalazło się na poszczególnych listach? Same hity –lista pop zawierała utwory Elvisa Presleya („Hound Dog”),Martina Garrixa („Animals”), Justina Biebera („What do Umean”), Beyoncé („Single Ladies”) i Taylor Swift („Shake itoff”), zaś lista „klasyków” – kompozycje Mozarta (EineKleine Nachtmusik), Beethovena (7. Symfonia), Czajkowskiego (Tanieccukrowej wróżki) Pachelbela (Kanon D-dur) i Bacha (Suitaorkiestrowa D-dur nr 3).

Słuchacze okazali się być znacznie bardziej zainteresowanimuzyką pop – 62% psów spontanicznie wybierało muzykęnowoczesną, a tylko 38% klasyczną. Więcej czasu spędzały przygłośniku grającym skoczne przeboje niż odtwarzającym muzykęklasyczną, czerpiąc większą przyjemność ze słuchania szybkich,rytmicznych nagrań.

Behind the Scenes: Party Animals – Sony High Power Audio XB7 featuring Martin Garrix 'Animals'

Interpretację tych wyników (czy słuchacze muzyki pop są bliżsipsom?) pozostawiamy już Wam, autor tego newsa przyznaje jednak, żewyniki nic go nie zdziwiły – ulubioną piosenką jego suki jest„Blank space” wspomnianej tu już Taylor Swift, to przy niejwyraźnie się cieszy, a nawet czasem wyje. Muzyka klasyczna nigdytakich reakcji nie wywołała.

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jedną kwestię: wideo zrobionena potrzeby badań, nakręcane w tempie 1000 klatek na sekundę –dzięki temu możemy zobaczyć reakcje zwierząt w zwolnionym tempie.Nawet jeśli nie przekonuje Was muzyka pop tak jak przekonała badanepsy, popatrzeć na radość zwierząt zawsze jest miło.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.