Spotify ma tworzyć sprzęt muzyczny, chce zdefiniować nową kategorię

Spotify ma tworzyć sprzęt muzyczny, chce zdefiniować nową kategorię24.04.2017 20:23

Spotify oraz inne muzyczne serwisy streamingowe znacząco wpłynęły na rynek muzyczny. Niektórzy twierdzą, że zdefiniowały go na nowo, dając łatwy, tani i legalny dostęp do ogromnych bibliotek muzycznych. Teraz Spotify chce zdefiniować nową kategorię sprzętu muzycznego.

Zarząd Spotify nie ma powodów do narzekania – usługa może pochwalić się ponad 50 mln abonentów, z czego 10 mln przybyło w ciągu ostatnich sześciu miesięcy. To ogromny wzrost, który pokazuje jak zmieniło się nasze podejście do serwisów streamingowych, które w dobie szybkich łączy internetowych stają się najwygodniejszym sposobem dostępu do muzyki, seriali i filmów. Te 50 mln subskrypcji to dopiero początek rozrostu Spotify, firma chce wejść w nową kategorię i zacząć produkować sprzęt.

Spotify miało poszukiwać ludzi specjalizujących się w projektowaniu sprzętu audio. Pojawiło się ogłoszenie, które zostało już usunięte, ale z niego możemy wywnioskować jakie plany ma szwedzka firma. Przede wszystkim zadaniem sprzętu będzie dostarczenie biblioteki Spotify, co jest oczywiste, a więc musi być on stale podłączony do Internetu. Ponadto, ma on zdefiniować nową kategorię, tak, jak zrobił to Pebble Watch czy Amazon Echo.

Czy pierwsze urządzenie Spotify będzie podobne? Możliwe.
Czy pierwsze urządzenie Spotify będzie podobne? Możliwe.

Niestety, obecnie wiemy o przyszłym urządzeniu Spotify niewiele ponad to. Może to być sprzęt przypominający Amazon Echo, ale także mogą to być słuchawki. Dobrym rozwiązaniem byłoby oddzielenie tego typu urządzeń od aplikacji na smartfonie i uczynienie ich samodzielnymi. W końcu zwykły głośnik Bluetooth nie miałby sensu, taki przecież możemy już kupić, podłączyć go przez Bluetooth do smartfona i odtwarzać muzykę z aplikacji.

Możliwe, że ambitne plany zdefiniowania nowej kategorii, przyniosą coś naprawdę interesującego. Niekoniecznie musi być to sprzęt, który zostanie kupiony przez miliony osób, firma może przecież celować w określoną niszę, np. audiofilską, tym bardziej, że główny dochód będzie pochodził ze świadczenia muzycznego serwisu streamingowego. Prawdopodobnie na ogłoszenie planów przez Spotify przyjdzie nam poczekać, nie mówiąc już o pierwszym sprzęcie.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.