Spotify ułatwia sprzedawanie koszulek, chce tworzyć playlisty zależne od rytmu serca

Spotify ułatwia sprzedawanie koszulek, chce tworzyć playlisty zależne od rytmu serca20.01.2014 18:41

Amerykańskie serwisy słusznie twierdzą, że usługi muzyczne czują na karku oddech konkurencji w osobie mającej wystartować jutro usługi Beats Music, zapowiedzianej podczas tegorocznych targów CES. Jimmy Iovine i Dr. Dre skutecznie przekonali wiele osób, że prawdziwie wartościowe sugestie dotyczące muzyki zapewnić mogą jedynie żywi, wykwalifikowani i zorientowani w temacie DJ-e. Spotify wydaje się obawiać konkurencji i nie tylko zmieniło ofertę na nieco korzystniejszą dla użytkowników nie płacących abonamentu, ale też stara się wyjść naprzeciw wykonawcom.

Od dziś muzycy mogą zarobić nie tylko na tym, że użytkownicy Spotify będą słuchać ich dzieł, ale także na nieodłącznym elemencie muzycznego przemysłu — firmowanych przez nich towarach. Spotify podpisało umowę z Topspin Media, dzięki której w ramach platformy do słuchania muzyki możliwe będzie promowanie koszulek, plakatów, winyli i innych gadżetów, po które zazwyczaj trzeba udać się na stronę zespołu bądź do fachowego sklepu.

Spotify na każdym kroku chwali się muzyką Led Zeppelin w bibliotece
Spotify na każdym kroku chwali się muzyką Led Zeppelin w bibliotece

Najważniejsze jest jednak to, że, po pierwsze, osoby zarządzające sklepem nie muszą nic zmieniać w jego działaniu, gdyż ArtistLink automatycznie znajdzie odpowiednie towary, a po drugie… nie są pobierane żadne opłaty. W efekcie muzycy, którzy zdecydują się dodać swoje materiały do katalogu Spotify, za darmo mogą prezentować fanom różne inne towary. Jedyne ograniczenie to możliwość prezentowania maksymalnie trzech przedmiotów jednocześnie. Ze wstępnych oględzin wynika, że koszulek Led Zeppelin (ani żadnego innego ze sprawdzonych zespołów) na Spotify jeszcze nie ma.

Jeśli Spotify zamierza zawalczyć z DJ-ami z krwi i kości, zrobi to w niekonwencjonalny sposób — z wykorzystaniem pulsometru. Może to być ciekawe przeznaczenie dla tych urządzeń, które na razie wykorzystują głównie sportowcy i osoby pasjonujące się gadżetami zbierającymi informacje. Załoga Spotify rozważa podobno włączenie takich danych, jak tętno słuchającego, temperatura otoczenia (na rynku są smartfony z termometrem) czy ruchy rejestrowane przez akcelerometr do algorytmów generujących listy odtwarzania. Donovan Sung, który kieruje rekomendacjami w Spotify, zapowiedział, że być może Spotify będzie monitorować nawet sen użytkowników.

Te dane miałyby udoskonalić rekomendacje bazujące na już zbieranych informacjach na temat gustu muzycznego użytkowników i nawyków słuchania (kiedy słuchają, czego, czy tworzą playlisty z pojedynczych piosenek, czy zapętlają płyty itp.), a także już stosowane algorytmy społecznościowe i drobną pomoc żywych ludzi. Aplikacje mogłyby same dobierać muzykę, zależnie od nastroju i wykonywanych czynności — dynamiczną do ćwiczeń, łagodną do odpoczynku, spokojną do zasypiania… Aplikacja mogłaby nawet sama zmienić nastrój kiedy zbliża się pora spania bądź jeśli zauważy, że słuchający się denerwuje za kółkiem czy przysypia w pracy. Oczywiście pod warunkiem, że muzyka ze Spotify towarzyszy komuś przez większość doby, a nie dwa razy dziennie po 15 minut w drodze do i z pracy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.