Spotify z cotygodniową spersonalizowaną playlistą. Sprawdź Discover Weekly już dziś

Spotify z cotygodniową spersonalizowaną playlistą. Sprawdź Discover Weekly już dziś20.07.2015 17:22

Jedną z bardziej przydatnych funkcji, jaką oferuje serwis Last.fm oraz w zasadzie wszystkie usługi muzyczne, jest możliwość proponowania użytkownikom na podstawie ich dotychczasowych odsłuchań, utworów, które mogą się im spodobać. Swoją usługę w tym kierunku rozwinęło właśnie Spotify – korzystający z tego serwisu będą regularnie otrzymywać specjalnie przygotowaną playlistę.

Dotychczas część serwisu, która umożliwiała odkrywanie nowej muzyki była przeniesiona na oddzielną podstronę serwisu. Tamże można było się zapoznać z propozycjami wygenerowanymi na podstawie ogólnych gustów słuchacza, jak i na podstawie jego zainteresowania konkretnymi twórcami. Ponadto na początku tego roku użytkownicy otrzymali od serwisu specjalnie przygotowaną playlistę, która zawierała utwory wytypowane na podstawie odsłuchań z całego 2014 roku.

Wkrótce użytkownicy Spotify ujrzą na liście obserwowanych przez siebie playlist nową pozycję zatytułowaną Discover Weekly. Zawiera one utwory bardziej niszowych wykonawców, które mogą przypaść konkretnemu użytkownikowi do gustu. Algorytm będzie typował je na podstawie podobieństw pomiędzy konkretnymi użytkownikami zakładając, że jeśli dwie osoby często słuchają tego samego zespołu, to inny zespół słuchany przez jednego z nich spodoba się drugiemu.

Aktualnie spersonalizowana playlista jest w fazie wewnętrznych testów, nie jest zatem domyślnie widoczna w usłudze. Wystarczy jednak wyszukać ją w Google, aby rozpocząć śledzenie ręcznie. Nie ma oczywiście żadnej gwarancji, że na aktualnym stadium rozwoju typy będą skuteczne. Użytkownicy chcący przetestować nową funkcję już teraz mogą to zrobić rozpoczynając obserwowanie playlisty Discover Weekly.

Trudno oczywiście uznać ją za szczególną innowację, która da Spotify jakąkolwiek przewagę w wyścigu strimingów. Niemniej trzeba docenić słuszność decyzji o automatycznym aktualizowaniu się playlisty co tydzień, a konkretniej w poniedziałkowy poranek. Dotychczas podstrona „Odkrywaj” w serwisie była aktualizowana w bliżej nieokreślonych interwałach, a cotygodniowa regularność może rzeczywiście zainteresować internautów. Zwłaszcza, że w odróżnieniu od wspomnianej podstrony, nie otrzymują oni propozycji kompletnych albumów, co wymaga od nich „wysiłku” w wyborze, a konkretne utwory. Taki model może sprawić, że użytkownicy potraktują nową, złożoną z trzydziestu utworów, playlistę jako cotygodniowy prezent od Spotify.

Algorytm odpowiedzialny za typowanie utworów będzie także uwzględniał skuteczność swoich propozycji. Konkretna data udostępnienia Disover Weekly użytkownikom nie jest jeszcze znana, niemniej przedstawiciele Spotify twierdzą, że w zależności od częstotliwości korzystania z usługi potrzeba od kilku tygodni do miesiąca, aby wygenerowanie playlisty było możliwe.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.