Sprzęt, na który narzekamy w sieci. Niespodziewani liderzy

Sprzęt, na który narzekamy w sieci. Niespodziewani liderzy07.04.2022 13:24
Xbox Series X
Źródło zdjęć: © Getty Images

Kupujesz nowy sprzęt za kilkaset czy kilka tysięcy złotych, a po kilku godzinach użytkowania pojawiają się problemy. Gorycz rozsadza się od środka, więc dajesz upust niezadowoleniu na Twitterze. Brzmi znajomo? Sprawdź, na co narzekano najczęściej.

Kto nie lubi momentu, w którym odpakowuje nowy sprzęt po raz pierwszy? Satysfakcja związana ze zrywaniem folii i zapach nowej elektroniki za każdym razem są przyjemne. Często zdarza się jednak, że po kilku godzinach czy dniach zaczynamy zauważać, że ten nowy telefon wcale nie jest tak idealny, komputer czasem działa zbyt wolno, a słuchawki bezprzewodowe tracą łączność.

Opinie użytkowników są dla wielu z nas kluczowym czynnikiem podczas podejmowania decyzji zakupowych. Zarówno te pozytywne, jak i negatywne. Sporo można dowiedzieć się bezpośrednio od społeczności związanej z jakimś urządzeniem. Zespół Electronics Hub przygotował listę urządzeń, na które narzekamy najczęściej.

Na te sprzęty marudzimy najczęściej

Aby wytypować odpowiednie urządzenia, zebrano informacje na temat najlepiej sprzedających się sprzętów w swoich kategoriach. Następnie zbadano 344105 tweetów, które zawierały wypowiedzi o danym produkcie. W ten sposób powstał ranking zawierający listę urządzeń, na które narzekano najczęściej w kategoriach: telefon komórkowy, elektronika ubieralna, smart home, konsola, aparat i kamera, tablet, laptop, słuchawki.

Co ciekawe, tweety często nie dotyczyły samych wad urządzeń, a doświadczeń z jego użytkowania. Szeran Millo, dyrektor generalny agencji UX Symetria, zauważa, że błędy popełnia się na poziomie projektowania UX. Klienci często narzekają na tak drobne problemy jak na przykład niewłaściwie umieszczone przyciski.

Ranking sprzętów z największą liczbą negatywnych tweetów

  • Telefon komórkowy - Google Pixel 6, (27,2 proc. negatywnych tweetów)
  • Elektronika ubieralna - Fitbit Charge 4, (31,4 proc. negatywnych tweetów)
  • Smart Home - Philips Hue Bridge, (42,7 proc. negatywnych tweetów)
  • Konsola - Microsoft Xbox Series X, (12,5 proc.negatywnych tweetów)
  • Aparat i kamera - GoPro Hero8 Black, (8,6 proc. negatywnych tweetów)
  • Tablet - Apple iPad 6 gen., (33,3 proc. negatywnych tweetów)
  • Laptop - HP Laptop, (29,1 proc. negatywnych tweetów)
  • Słuchawki - Realme Earbuds, (33,8 proc. negatywnych tweetów).

Nie wszystkie negatywne tweety były związane z problemami z korzystaniem z danego urządzenia. Szeran Millo zauważa, że klienci są dziś wymagający i narzekają na wiele aspektów. Przykładem może być obecność aż ośmiu modeli iPhone'a wśród dziesięciu najczęściej krytykowanych smartfonów.

- Nie musi to oznaczać, że te produkty są tak złe, jak chcieliby tego przeciwnicy firmy z Cupertino. Niemal w każdej kategorii konsumenckiego IT, Apple posiada swojego silnego reprezentanta, i w wielu z nich jest też liderem sprzedaży, bądź jednym z dominatorów rynkowych. Osiąga to, niejednokrotnie oferując gorzej wyposażony sprzęt - mówi CEO Symetrii.

- W przeszłości Apple budowało swój wizerunek technologicznego rewolucjonisty, składało obietnicę dostarczenia sprzętu innego niż wszystko, co oferowała konkurencja. Dziś polityka firmy jest o wiele bardziej zachowawcza, zarówno w kwestii wizerunku, jak i oferowanych produktów. Koncern przestał wyznaczać standardy, ryzykować, co może powodować zawód klientów - dodaje.

Podobnie wyglądała sytuacja w przypadku Xboxa Series X, na którego narzekano nader często. W tym przypadku klienci narzekali na fakt, że przypomina on lodówkę, ale także na to, że sprzęt nie był dostępny w sklepach, więc nie dało się go zakupić.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.