Surface zarobił mniej, niż kosztowały reklamy

Surface zarobił mniej, niż kosztowały reklamy31.07.2013 12:13
Marcin Paterek

Od samego momentu premiery tabletów Surface (które zadebiutowały w dwóch turach: w październiku ubiegłego roku pojawiła się wersja RT, a w lutym 2013 r. — model Pro), Microsoft utrzymywał w tajemnicy ilość sprzedanych urządzeń. Patrząc na dane, które koncern musiał udostępnić amerykańskiej komisji papierów wartościowych (SEC), trudno mu się dziwić — Surface okazał się wręcz katastrofalną porażką.

W ciągu całego okresu od premiery, Microsoft na obu wersjach tabletów zarobił 853 mln dolarów. Nie ma w tym jednak ani centa zysku, bo Surface okazał się studnią bez dna. Wyprodukowaliśmy trochę więcej urządzeń, niż byliśmy w stanie sprzedać — powiedział kilka dni temu Steve Ballmer. Koncern próbował ratować sytuację obniżając cenę wersji RT o 150 dol., ale nie zdało się to na wiele, bo… przecena zalegających urządzeń kosztowała koncern 900 mln dol. Do tego trzeba dołożyć wydatki na reklamę, które tylko w przypadku Windows 8 i Surface (Microsoft w statystykach połączył te produkty) pochłonęły 898 mln dolarów.

W raporcie dla SEC koncern nie ujawnił, która wersja Surface sprzedała się lepiej. Możemy tylko domyślać się tego na podstawie szeregu poszlak podawanych przez producentów sprzętu. Jonney Shih, członek rady nadzorczej Asusa, zapowiedział skupienie się na urządzeniach z procesorami Intela, bo Windows RT nie jest zbyt obiecujący. Lenovo wycofało ze sprzedaży tablet IdeaPad Yoga 11 z procesorem ARM, a Dell obniżył cenę modelu XPS 10 ze Snapdragonem S4 o 33 procent. W internetowym sklepie Microsoftu żaden tablet poza Surface nie korzysta z systemu w wersji RT.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.