Szwajcaria przyjmuje Android Wear, powstanie pierwszy naprawdę luksusowy smartzegarek

Szwajcaria przyjmuje Android Wear, powstanie pierwszy naprawdę luksusowy smartzegarek19.03.2015 15:57

W końcu uda się połączyć potrzebę posiadania markowego „Szwajcara” z możliwościami jakie daje Android Wear. Firmy Google i Intel nawiązały współpracę z renomowanym producentem zegarków TAG Heuer. Może jednak tamtejsi zegarmistrze nie mają się czego bać.

Firma TAG Heuer powstała w 1860 roku i od tamtej pory niezmiennie robi świetne zegarki, precyzyjne stopery i chronometry stosowane przede wszystkim w sportach motorowych. Przez ponad 100 lat marka ta kojarzyła się nie tylko z jakością, ale też z okazjonalnym pójściem pod prąd, więc krok w kierunku adopcji Android Wear doskonale wpisuje się w jej charakter.

Warto tu przypomnieć, że w 2008 roku dokonała mariażu elektroniki i własnego wzornictwa, tworząc linię telefonów komórkowych Merisiist. Urządzenia nie odniosły wielkiego sukcesu, ale pozwoliły firmie na zbadanie zupełnie nowego terytorium.

Spokojnie możemy założyć, że Google zrobi lepszy system operacyjny, a Intel lepszy procesor, niż wszyscy producenci zegarków w Szwajcarii razem wzięci. Prawdopodobnie smartwatch TAG Heuera będzie więc najlepiej wyglądającym i najtrwalszym produktem w swojej klasie.

Wybór Android Wear to dobre posunięcie z punktu widzenia biznesowego. Nie ma większego sensu próba zrobienia kolejnego elektronicznego gadżetu, który będzie konkurował z Apple Watchem, bezcelowe byłoby też rozwijanie kolejnego autorskiego systemu. Platforma Google'a zapewni rozbudowaną już bazę użytkowników, aktualizacje i gotowy sklep z aplikacjami. Wystarczy zaprojektować własny sprzęt, który wyróżni się na tle innych jakością i wzornictwem… z tym TAG Heuer nie będzie mieć żadnego problemu. Koncepcja zapowiada się obiecująco, choć nie będzie miała wielu cech klasycznych konstrukcji TAG Heuera. Zamiast tarczy będziemy patrzeć na dotykowy ekran LCD.

Odważne posunięcie TAG Heuera może namieszać także na rynku zegarków luksusowych, i to bardziej niż złoty Apple Watch. Podczas gdy część branży jawnie drwi z mizernych, elektronicznych smartwatchy, inni martwią się, że znów przespali okazję do podbicia rynku i stracą klientów. Często obawy są uzasadnione. Porządne zegarki mają to do siebie, że kosztują niemało, a zadbane działają przez dziesiątki lat. Nie ma co liczyć na to, że klienci będą co roku rzucać się na kolejną edycję jakiegoś modelu. Nie zmienia to faktu, że smartwatche mają negatywny wpływ na sprzedaż tych prawdziwych zegarków, ale mało kto coś z tym robi.

Nawet jeśli elektroniczne cudo TAG Heuera nie przekona klientów, będzie to ważne posunięcie dla branży. Szlaki zostaną przetarte i kolejni producenci będą mogli zdecydować, czy warto eksperymentować. Może uda się wykreować zapotrzebowanie na luksusowe zegarki także wśród miłośników systemu Google'a.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.