Tako rzecze dyrektor Netfliksa: śmierć telewizji i czasy interaktywnych seriali

Tako rzecze dyrektor Netfliksa: śmierć telewizji i czasy interaktywnych seriali13.05.2015 11:33

W zeszłym tygodniu w Berlinie odbyła się coroczna konferencja re:publica poświęcona szeroko pojętej kulturze internetowej. Za jeden z najciekawszych elementów można uznać wystąpienie Reeda Hastingsa, dyrektora Netfliksa. Stwierdził on między innymi, że już dziś jesteśmy świadkami zmierzchu tradycyjnej telewizji.

Stwierdzenie, że w ciągu 20 lat tradycyjna telewizja zniknie (bądź co bądź dla niektórych zaskakujące) było dla Hastingsa zaledwie punktem wyjścia. Zwrócił on uwagę, że taka koncepcja jeszcze kilka lat temu byłaby zapewne traktowana jak wizjonerstwo czy futurologia. Dziś natomiast dyrektor Netfliksa może sobie pozwolić, aby stwierdzić to jako pewnik. W ciągu najbliższych dwóch dekad telewizja ma co roku coraz bardziej tracić na popularności na rzecz serwisów streamingowych i innych usług internetowych.

Dalsza część wystąpienia dotyczyła przede wszystkim przyszłości samego Netfliksa. Priorytetem dla firmy jest oczywiście zwiększenie dostępności oferowanych usług. Potwierdzone zostały ambitne plany, według których do końca 2016 roku Netflix ma być dostępny na całym świecie.

MEDIA CONVENTION Berlin 2015 – Talk with Netflix CEO Reed Hastings

Hastings uchylił także rąbka tajemnicy o tym, jakie treści będą udostępnianie w serwisie. Przede wszystkim nacisk pozostanie położony na programy oryginalne, zwiększona ma być także ich interaktywność. Użytkownicy będą mogli wyręczać postaci w dokonywaniu wyborów, na wzór rozwiązań znanych z YouTube. Wiąże się to oczywiście z tworzeniem każdego serialu czy filmu w kilku alternatywnych wariantach. Pierwsze programy oferujące taką możliwość mają pojawić się w ciągu kilku lat.

Takie ryzykowne i przede wszystkim kosztowne rozwiązane wynika zapewne po części z sukcesu choćby serialu House Of Cards. Sam Hastings przyznał, że decyzja o zainwestowaniu 100 mln dolarów w oryginalny serial o gwiazdorskiej obsadzie była jedną z najtrudniejszych w jego życiu. Ambitne plany ekspansji czy interaktywne wysokobudżetowe seriale brzmią równie ryzykownie, jednak CEO Netfliksa wydaje się być przekonany co do słuszności planów rozwoju serwisu. O tym, czy miał racje przekonamy się w ciągu kilku najbliższych lat.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.