TeamViewer 10: obsługa ekranów 4K, wsparcie dla chmur i konsola zarządzania

TeamViewer 10: obsługa ekranów 4K, wsparcie dla chmur i konsola zarządzania05.11.2014 13:50
Redakcja

Istnieje grupa aplikacji, które możemy zakwalifikować jako swoisty niezbędnik dla osób nieco bardziej zaawansowanych. Zdecydowanie należy do nich TeamViewer, dzięki któremu możemy nawiązać połączenie zdalne z drugim komputerem i np. dokonać zmian w systemie bez fizycznego dostępu do sprzętu. Jako że aplikacja jest darmowa do użytku niekomercyjnego, trudno jej nie polecić. Producent właśnie wydał wersję testową dziesiątej odsłony tego programu. Sprawdźmy, co takiego oferuje.

Nowa wersja tego bardzo przydatnego narzędzia wnosi ze sobą wsparcie dla wyświetlaczy 4K. Aby były one obsługiwane, obie strony połączenia, zarówno przy spotkaniu, jak i zdalnym sterowaniu muszą posiadać program w najnowszej wersji. Autorzy chwalą się, że dzięki inteligentnemu skalowaniu, transmisje w 4K będą płynne i bezproblemowe. Oczywiście należy mieć na uwadze, że nie każde połączenie nadaje się do korzystania z narzędzi tego typu, nawet do przesyłania obrazu o znacznie mniejszej rozdzielczości. Zaletą ma być także zwiększona wydajność. Aplikacja ma znacznie lepiej radzić sobie z wielordzeniowymi procesorami, szybciej przeprowadzać proces logowania, a przy okazji oferować lepszą jakość dźwięku.

Wygodę zwiększa funkcja natychmiastowych połączeń wideo (one-click video calls), dzięki której szybko połączymy się z wieloma uczestnikami spotkania. Z jego poziomu możemy oczywiście udostępnić im ekran. W trakcie spotkań możemy nareszcie tworzyć notatki i komentarze, wcześniej wymagało to zakończenia sesji. Możliwe stało się także blokowanie dostępu do spotkań – prowadzący jest powiadamiany, że ktoś próbuje się do niego dostać, może więc swobodnie ustalać dostęp. Wybieranie osób również powinno stać się łatwiejsze za sprawą zdjęć profilowych, które zostały wdrożone w tej wersji, a które są wyświetlane na liście komputerów i kontaktów. Jeżeli zapomnimy o jakichś ważnych uzgodnieniach poczynionych na czacie wbudowanym w TeamViewera, będziemy mogli je łatwo odnaleźć. Czat zapewnia teraz pełną historię rozmów, które dla zwiększenia bezpieczeństwa są szyfrowane.

Administratorzy powinni ucieszyć się z konsoli zarządzania, w której można skonfigurować polityki do dalszego ich rozpowszechniania i egzekwowania na komputerach klienckich. Poczynione zmiany są automatycznie przesyłane dalej, zbędne staje się ręczne konfigurowanie. Dzięki rozszerzeniu funkcji białej listy teraz można zezwolić na używanie wielu urządzeń jednocześnie. Dzięki nowemu API do obsługi komputerów i kontaktów możliwe jest powiązanie TeamViewera z zewnętrznymi aplikacjami. Kolejną zmianą jest wprowadzenie obsługi chmur internetowych. Nowa wersja wspiera m.in. Dropboxa, Google Drive, OneDrive i Boxa. Użytkownik może z nich korzystać, aby udostępniać pliki innym osobom zaangażowanym w spotkanie internetowe lub sesję pomocy technicznej.

Twórcy zaznaczają, że nieco przeprojektowali interfejs. Zmiany mają na celu dopasowanie aplikacji do nowoczesnych wymagań i standardów, a zarazem położenie nacisku na maksymalną ergonomię i wygodę obsługi. Pojawiło się także kilka zmian dostosowanych do konkretnego sprzętu lub systemu operacyjnego. Użytkownicy Maków będą ucieszeni lepszą integracją z najnowszym OS X Yosemite, osoby korzystające z rozwiązań firmy BlackBerry znajdą z kolei testową wersję aplikacji do obsługi połączeń zdalnych w jej sklepie. Najnowszą wersję TeamViewera znajdziecie w bazie aplikacji naszego serwisu. Zapraszamy do jego testowania, przypominając jednocześnie, że nie jest to jeszcze stabilna wersja i może powodować nieoczekiwane problemy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.