Twitter rozluźnia swoje zasady. Umożliwia reklamowanie konopi indyjskich

Twitter rozluźnia swoje zasady. Umożliwia reklamowanie konopi indyjskich17.02.2023 11:09
Twitter zezwala na reklamowanie konopi indyjskich
Źródło zdjęć: © YouTube

Elon Musk paląc jointa podczas jednego z wywiadów, na dobre zapadł w pamięci wielu widzów. Teraz kilka miesięcy po przejęciu sterów Twittera zadecydował, że na platformie będzie dozwolone reklamowanie konopi indyjskich. Jest to ruch, który wyróżnia serwis spośród konkurencji.

Nowa konopna polityka Twittera pozwala na znacznie więcej niż inne duże platformy, takie jak Instagram, Facebook czy TikTok. Serwis ogłosił bowiem w ostatnich dniach na swoim blogu, że marki zajmujące się branżą konopną będą mogły reklamować swoje produkty i angażować użytkowników w dyskusje na ich temat – zauważa serwis Axios.

"Przestrzeń związana z konopiami na Twitterze jest zabawna i wciągająca, a użytkownicy tweetują o swoich doświadczeniach związanych z używaniem marihuany – czy to w celach medycznych, zdrowotnych, czy rekreacyjnych – a także polecają marki, produkty i miejsca sprzedaży detalicznej. Rozmowy odzwierciedlają również kierunek, w którym zmierza obecnie przemysł konopny: reforma legislacyjna/polityczna, rozwój biznesu i wpływ na społeczność" – czytamy na blogu.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Firma wcześniej zezwalała na reklamy CBD skierowane do niektórych użytkowników z USA. Zmiana polityki oznacza, że Twitter pozwoli na więcej reklam konopi niż inne platformy, takie jak Facebook, Instagram i TikTok.

Reklamy marihuany na Twitterze

Na platformach należących do Meta, reklamodawcy mogą promować produkty konopne z ograniczeniami wokół targetowania geograficznego i treści, ale produkty THC i CBD nie są dozwolone. TikTok ma również ścisłe zasady dotyczące używek, nawet odmawiając zezwolenia na ogłoszenia publiczne ze stanu Nowy Jork po zalegalizowaniu marihuany dla dorosłych.

Twitter niewątpliwie jest tutaj wyjątkiem. "Idąc naprzód, Twitter pozwala reklamodawcom promować preferencje marki i treści informacyjne związane z konopiami indyjskimi dla CBD, THC oraz produktów i usług związanych z konopiami indyjskimi" – podano na blogu. "Nie możemy się doczekać, aby pomóc większej liczbie klientów odblokować moc reklam na Twitterze, aby połączyć się z rozmową o konopiach indyjskich i napędzać ich biznes" – podkreśla Twitter.

Reklamodawcy konopi na Twitterze nadal będą musieli przestrzegać pewnych wytycznych, aby promować swoje produkty. Reklamy muszą być wstępnie zatwierdzone przez Twittera i mogą kierować użytkowników tylko w miejscach, gdzie są one licencjonowane do promowania produktów i usług konopi.

Konrad Siwik, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.