Uber jako kurier – teraz będzie mógł być wbudowany w każdą mobilną aplikację

Uber jako kurier – teraz będzie mógł być wbudowany w każdą mobilną aplikację10.06.2016 14:01

Uber nie ma wyjścia. Na dłuższą metę albo będzie wszędzie,albo nie będzie go wcale. Szalona wręcz wycena firmy – obecnie 68miliardów dolarów – oznacza, że nieuchronne wejście na giełdęskończy się porażką. Wartość ta przekracza bowiem nawet45-krotnie roczne przychody Ubera. Amerykański startup znalazłjednak właśnie naprawdę dobry sposób na to, by być wszędzie, anie tylko w swojej aplikacji mobilnej.

Właśnie upubliczniono interfejs programowania UberRusha,dostępnej w niektórych miastach (głównie amerykańskich)rowerowej usługi kurierskiej. O ile sam UberRush nie odniósł pókico wielkiego sukcesu, to też trzeba pamiętać, że nie byłspecjalnie reklamowany. Operator usług transportowych zacząłjednak eksperymentować z łączeniem UberRusha z usługą transportusamochodowego UberX (tj. amerykańskiego odpowiednika znanego u nasUberPopa). Z tym już konkurować zwykłym kurierom byłoby znacznietrudniej – sterowane algorytmicznie sieci kurierskie, w którychauta przewożą paczki na dłuższych dystansach, podejmowane przezkurierów rowerowych na ostatniej mili, to coś, z czym zwyklikurierzy miejscy nie mieliby szans rywalizować.

Otwarte API usługi UberRush przeznaczone jest dla wszystkichprogramistów aplikacji mobilnych i webowych, którzy chcielibywprowadzić do swojego oprogramowania mechanizm szybkich i prostychdostaw towarów. Księgarnie, kwiaciarnie, drogerie czy pizzerie niemusiałyby już kombinować z kwestiami dostarczenia zakupówzrobionych „na aplikację”. Zamiast tego, ich programiści waplikacji wywołaliby przez API UberRusha transport z zadanymiparametrami, korzystając z logistycznej optymalizacji wypracowanejjuż przez Ubera.

Uber oprócz oczywiście zwiększenia obrotów zyskałby na tymwiększą widoczność – logotyp „Powered by Uber” widocznebyłoby w setkach, a nawet tysiącach aplikacji firm trzecich.Pierwsze takie aplikacje już powstają, podczas zamkniętego okresutestów beta, z Rush API skorzystała np. kwiaciarnia 1800flowers ibutik Nordstrom. Korzystające z UberRusha firmy mogłybyskoncentrować się zaś lepiej na swoim własnym biznesie, a niekombinować z dostawami towarów, na czym zwykle się przecież nieznają.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.