Uber przegrywa w Chinach, ale zainwestuje krocie w rozwój własnych map (aktualizacja)

Uber przegrywa w Chinach, ale zainwestuje krocie w rozwój własnych map (aktualizacja)01.08.2016 14:16

Uber stał się niekwestionowaną ikoną współdzielonej ekonomii i coraz większego wpływu urządzeń mobilnych na codzienne życie, nie dziwią zatem dalsze ambitne plany ekspansji. A jednak nie na wszystkich rynkach amerykańska korporacja potrafi się odnaleźć, o czym świadczyć mogą doniesienia z Chin.

Po długiej batalii o chiński rynek współdzielonego transportu, nadchodzi rozejm. A raczej kapitulacja, gdyż, jak donosi Wall Street Journal, chiński oddział Ubera zostanie sprzedany największemu dotychczasowemu konkurentowi, Didi Chuxing, za 35 mld dolarów (vide aktualizacja – przyp. red.).

Sam końcowy użytkownik nie odczuje jednak tego w Państwie Środka szczególnie dotkliwie, gdyż – jak wiadomo nieoficjalnie – usługi nadal będą świadczone pod marką Ubera. Nie to jest jednak ważne, a fakt, że Didi Chuxing będzie po przejęciu posiadało udziały w każdej liczącej się tego typu usłudze na świecie: dotąd zainwestowała już bowiem w Lyft, Ola i Grab.

A to nie koniec ważnych nowości o Uberze – więcej wiadomo już o kolejnych kierunkach ekspansji korporacji. Dziś w nawigacji, zarówno przez kierowców, jak i pasażerów, wykorzystywane są Mapy Google, to się ma jednak w przyszłości zmienić. Uber zainwestuje 500 mln dolarów w stworzenie własnych map.

Nie można powiedzieć, aby było to kompletnie nieoczekiwane. Uber wykazywał już bowiem wcześniej zainteresowanie uniezależnieniem się od Google. Dobitnym tego przykładem była oferta kupna od Nokii mapHERE, które jednak finalnie trafiły w ręce niemieckiego holdingu, na który składa się między innymi Audi i BMW.

Według pracującego dziś dla Ubera Briana McClendona, który swoją drogą niegdyś rozwijał Mapy Google, dzisiejsze usługi nawigacyjne są dobrym punktem wyjścia, jednak w przyszłości będzie to za mało, przynajmniej jak na potrzeby Ubera. Priorytetem w inwestycji ma być zapewnienie precyzji zarówno w przypadku identyfikacji punktów (np. odbioru pasażera), jak i analizy ruchu drogowego.

Aktualizacja, 2 VII

Otrzymaliśmy już oficjalne stanowisko Ubera w sprawie losów usługi na chińskim rynku, które precyzuje doniesienia w niejasnych dotąd kwestiach. Tamtejszy oddział firmy, po inwestycji Didi Chuxing, ma stać się częścią nowej spółki. O tym, że mowa tutaj o fuzji, a nie przejęciu, świadczyć ma to, że w zarządzie Didi zasiądzie szef Ubera, Travis Kalanick, zaś chińska korporacja stanie się jednym z największych udziałowców Ubera.

Jednocześnie nie zostały upublicznione informacje o faktycznej roli Ubera w nowej spółce – nieznana jest bowiem liczba głosów, które dotychczasowy zarząd chińskiego Ubera będzie miał w zarządzie nowego podmiotu.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.