Uber w Polsce się rozwija: tańsze przejazdy i dostępność w kolejnych miastach

Uber w Polsce się rozwija: tańsze przejazdy i dostępność w kolejnych miastach11.03.2016 16:07

Uber na dobre rozgościł się w Polsce i zdobywa, mimo dostępności tylko w największych miastach, coraz większą popularność. Wiadomo już, że między innymi w związku z ekspansją usługi nad Wisłą, przejazdy z nią będą tańsze.

O popularności Ubera w Polsce niech świadczy odczuwalnie zwiększająca się liczba kierowców. W odróżnieniu od początków usługi w Polsce, dziś niezależnie od pory dnia użytkownicy nie powinni mieć większych problemów z szybkim znalezieniem transportu. Szef Ubera w Polsce, Kacper Winiarczyk, stwierdził dla PAP, że Polska to trzeci największy rynek Ubera w Europie, gdzie w samej stolicy przybywa 10 tys. użytkowników miesięcznie. W całej Polsce każdego miesiąca wyjeżdża na ulice siedmiu miast 3,5 tys. kierowców. A liczba ta może się wkrótce zwiększyć.

Firma posłużyła się doświadczeniami z amerykańskich miast, gdzie funkcjonuje znacznie dłużej i zdecydowała się obniżyć ceny, co ma jeszcze bardziej przyśpieszyć rozwój nad Wisłą. Od dziś startowa opłata za przejazd wynosi 5 zł (wcześniej 7 zł), za kilometr przyjdzie zapłacić 1,40 zł (wcześniej 1,50 zł), a za minutę przejazdu 0,30 zł (wcześniej 0,35 zł). Warto zwrócić uwagę na fakt, że nowe stawki są bardzo zbliżone do tych, w jakich przejazd był dostępny przed podwyżką, która miała miejsce w listopadzie zeszłego roku.

Nowe ceny to nie jedyne informacje, jakie przekazał Winiarczyk: do końca roku do grona siedmiu miast, w których dostępny jest dziś Uber, dołączą kolejne dwa, jednym z nich będzie Łódź. Według nieoficjalnych i niepotwierdzonych informacji wiemy, że wkrótce Uber zawita także do Katowic. Co zatem kryje się za popularnością usługi? Trzeba przyznać, że kontakt za pośrednictwem aplikacji mobilnej, który w razie potrzeby można uzupełnić rozmową telefoniczną bezpośrednio z kierowcą, jest znacznie bardziej komfortowy, niż w przypadku tradycyjnych korporacji.

To zresztą nie jedyny przykład tego, jak aplikacje mobilne zmieniają przyzwyczajenia. Obok Ubera można na przykład wymienić aplikacje pozwalające na zamawianie posiłków, z klientem Pyszne na czele. Ich popularność dobitnie świadczy o tym, że interfejs aplikacji mobilnej jest znacznie bardziej przejrzystym rozwiązaniem, niż kontaktowanie się z usługodawcą za pomocą zwykłego połączenia telefonicznego. Nie byłoby zatem szczególnie zaskakujące, gdyby po przejazdach czy zamawianiu jedzenia, kolejne usługi zyskiwały swoje odpowiedniki Ubera, które zdobędą dużą popularność także w Polsce.

A to może być zaledwie początek ekspansji Ubera w Polsce. Biorąc pod uwagę, że jesteśmy trzecim rynkiem w Europie, można zakładać, ze wkrótce zostaną sukcesywnie udostępnianie kolejne aspekty usługi dostosowane do lokalnych potrzeb. Pierwszy tego naszej bazie programów.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.