Unia Europejska walczy z roamingiem, zapowiada zniesienie opłat w ciągu 12 miesięcy

Unia Europejska walczy z roamingiem, zapowiada zniesienie opłat w ciągu 12 miesięcy30.05.2013 18:17
Wojciech Cybulski

Unia Europejska od zawsze była niechętna opłatom roamingowym, na które narażeni są właściciele telefonów komórkowych wykonujący połączenia z i do innych państw UE. Dlatego od kilku lat obserwujemy postępujący spadek opłat za roaming. Ostatnia zmiana w tej kwestii miała miejsce niecały rok temu — na mocy nowych regulacji maksymalne stawki roamingowe za połączenia wychodzące i przychodzące zostały ustalone na 29 i 8 eurocentów za minutę, zaś w przypadku wiadomości SMS ustalono limit na poziomie 9 eurocentów.

Dotychczasowy plan zakładał, że opłaty te będą dalej spadać, by w przyszłym roku osiągnąć 6 eurocentów za SMS i 20 eurocentów za transmisję 1 MB danych (obecnie 70 eurocentów). Jednak Neelie Kroes, unijna komisarz ds. agendy cyfrowej wezwała polityków do bardziej zdecydowanych działań. Kroes chce, by najpóźniej do września ustalić założenia nowego porozumienia w sprawie jednolitego europejskiego rynku telekomunikacyjnego, które ostatecznie zlikwiduje opłaty roamingowe wewnątrz Unii Europejskiej. Komisarz na realizację tego ambitnego planu daje sobie maksymalnie rok czasu.

Czy faktycznie, jak zapowiada Kroes, na Wielkanoc 2014 roku wszelkie opłaty roamingowe, w tym te za transmisję danych, znikną? Dotychczasowa determinacja instytucji unijnych pokazuje, że jest to możliwe, chociaż ten nowy, ambitny projekt jest dużo trudniejszy w realizacji. Zapowiadana rewolucja wymaga zawarcia porozumienia ponad podziałami i wypracowania rozwiązań, które nie pogrążą mniejszych operatorów w spirali długów. Pamiętajmy bowiem, że kraje żyjące z turystyki, a w szczególności hiszpańskie czy greckie firmy telekomunikacyjne, będą zmuszone bez dodatkowych opłat obsługiwać setki tysięcy rozmów europejskich turystów. Żaden biznes nie może działać przynosząc straty, więc trzeba będzie wypracować rozwiązania, które pomogą rozwiązań problem nierównomierności rozłożenia klientów korzystających z rozmów międzynarodowych.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.