Unity 2017.2: nowe narzędzia do budowania światów 2D i więcej VR

Unity 2017.2: nowe narzędzia do budowania światów 2D i więcej VR13.10.2017 13:28

Środowisko do tworzenia gier Unity zostało wydane w wersji 2017.2, która zmienia sposób tworzenia plansz i otoczenia dla gier z grafiką 2D. Ponadto zobaczymy owoce współpracy Unity z Autodeskiem i obsługę nowych platform XR.

W nowej wersji Unity znalazł się kompletny zestaw współczesnych narzędzi do tworzenia gier 2D. 2D Tilemap znacząco przyspieszy prototypowanie poziomów bezpośrednio w Unity dzięki możliwości błyskawicznego, iteracyjnego projektowania i składania poziomu z wielu map, także z uwzględnieniem fizyki. W praktyce wygląda to jak układanie mapy z powtarzających się kafelków, które z kolei można przechowywać w bibliotece do ponownego użycia. Wiele elementów jest automatycznie dostosowywanych po wprowadzeniu zmian na mapie. W kwestii oświetlenia z kolei warto przyjrzeć się proceduralnym, dynamicznym kamerom Cinemachine, które trafiły do światów 2D. Co prawda do pewnego stopnia działały w tym środowisku we wcześniejszych wersjach Unity, ale teraz zyskały specyficzne parametry – na przykład widok ortograficzny. Można w nich skorzystać z automatycznego śledzenia obiektów i zadbać o lepsze efekty graficzne.

2017.2 Feature Spotlight - 2D Tools

Współpraca Unity i Autodesku zaowocowała znaczną poprawą obsługi FBX – uniwersalnego formatu wymiany zasobów 3D między programami, gwarantującego zachowanie wysokiej jakości. W Unity 2017.2 można pracować bezpośrednio z FBX SDK, co znacznie przyspiesza wymianę danych, a więc i tworzenie gier. We wtyczce do importu danych FBX znalazł się moduł przeznaczony do współpracy z Mayą, który zachowa nie tylko model, ale też hierarchię obiektów GameObject, materiały, tekstury, shadery Stingray PBS i animacje.

Unity 2017.2 powiększa też możliwości tworzenia gier i wizualizacji na potrzeby XR, czyli wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości. W tej wersji można już pracować z materiałem dla Windows Mixed Reality i licznymi headsetami, Vuforią i OpenVR na macOS-ie. Wciąż można pracować też na ARCore SDK Google'a i ARKicie Apple'a. Ponadto sporo pracy włożono w optymalizację światów VR, a na platformach z DX11 można już korzystać z renderowania stereoskopowego z instancjonowaniem. na Google VR z kolei można korzystać z asynchronicznej reprojekcji obrazu, co da dużo lepsze wyniki w Daydream View.

Warto też wspomnieć, że nowa wersja Unity zyskała coś oczywistego, czego jednak brakowało – wizualizację ścieżki dźwiękowej na osi czasu. W końcu można przyjrzeć się fali i dopasować dźwięki do zdarzeń nie tylko „na ucho”. Ponadto API Remote Settings, pozwalające dostosować grę do możliwości urządzenia końcowego, wyszło z bety i zyskało obsługę segmentów.

Remote Settings - Example video

To oczywiście nie koniec zmian. Więcej możecie dowiedzieć się z bloga Unity. Co ważne, swoją pierwszą grę w Unity możecie przygotować za darmo, gdyż środowisko jest dostępne bez opłat do zastosowań niekomercyjnych. W naszej bazie programów znajdziecie Unity dla Windowsa i macOS-a.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.