Unreal Engine 4.1 pozwoli tworzyć gry na Xbox One, PlayStation 4 oraz Linuksa

Unreal Engine 4.1 pozwoli tworzyć gry na Xbox One, PlayStation 4 oraz Linuksa25.04.2014 15:55

Pojawiła się pierwsza większa aktualizacja do Unreal Engine 4, przynosząca wsparcie dla konsol nowej generacji oraz Linuksa. Epic Games jest już kolejną firmą, która zapowiedziała wydanie swojego silnika do tworzenia gier na systemy operacyjne GNU/Linux. Czy SteamOS od Valve zaczyna przynosić pokładane w nim nadzieje?

Unreal Engine to jeden z najpopularniejszych silników. Lista gier stworzonych z wykorzystaniem oprogramowania Epic Games jest imponująca, wśród wielu produkcji znajdziemy takie tytuły jak Batman: Arkham City, Gears of War i Mass Effect. Najnowsza odsłona tego silnika do tworzenia gier została wydana 19 marca 2014 roku. Producent zapowiedział, że zmiany w Unreal Engine 4 w porównaniu do poprzednich wersji będę wprowadzane znacznie szybciej. Na początku kwietnia informowaliśmy Was, że Epic Games zapowiedziało kolejną wersję swojego silnika. Pierwsza większa aktualizacja właśnie została wydana i przynosi ze sobą wsparcie dla Xboxa One, PlayStation 4 oraz Linuksa.

Unreal Engine 4.1 to z pewnością duży krok w kierunku popularyzacji SteamOS. Wsparcie Epic Games dla Linuksa powinno zachęcić producentów do tworzenia gier komputerowych również na tę platformę. Dodatkowo ta aktualizacja silnika pozwoli tworzyć gry na PlayStation 4, które będą korzystały z Project Morpheus, czyli gogli do wirtualnej rzeczywistości od Sony. W przypadku Xbox One publikować gry na konsolę Microsoftu będą mogły również studia korzystające z programu ID@Xbox.

Producenci chcący korzystać z możliwość silnika od Epic Games muszą płacić 19 dolarów miesięcznie i 5% od przychodów ze sprzedaży danego tytułu. Unreal Engine może być wykorzystany do tworzenia gier na PC, OS X, iOS, Android, HTML5 i Oculus Rift VR. Niestety wsparcie dla Windows Phone nie jest jeszcze oferowane, ale Epic Games zapowiedziało, że niedługo taka możliwość powinna się pojawić.

Jest to już kolejne zaangażowanie dużej firmy w tworzenie gier na systemy operacyjne GNU/Linux. Chyba w końcu działania Valve przynoszą wyczekiwane skutki. Czy ich SteamOS stanie się poważną konkurencją wobec konsol nowej generacji, a zwłaszcza wobec systemu Windows? Jeśli na Linuksa będą trafiać tytuły AAA, to czekają nas naprawdę ciekawe czasy. .

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.