r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Unreal Engine 4.1 wprowadza wsparcie dla Linuksa i SteamOS-a

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Od wydania wersji 4.0 jednego z najpopularniejszych silników gier, Unreal Engine, minęło raptem kilka tygodni, a Unreal już zapowiada nową wersję 4.1. Nowy szybki cykl wydawniczy, jaki producent zapowiedział podczas ostatniej konferencji GDC ma już swojego pierwszego beneficjenta. To Linux, który w najnowszej wersji otrzyma pełne wsparcie. Czyżby znów przyszedł czas na zapowiadanie Roku Linuksa na Biurku?

Unreal otwarcie przyznaje: kochamy Linuksa! Ta miłość sprawiła, że wersja 4.1 Unreal Engine uczyni tworzenie gier na GNU/Linuksa, a w szczególności SteamOS-a zadaniem bardzo łatwym – wystarczy jedno polecenie, a gra zostanie przekształcona do formatu możliwego do bezpośredniego uruchomienia na tym systemie.

Oprócz wsparcia dla Linuksa i SteamOS-a, wersja 4.1 silnika przynosi nowe szablony dla gier, przedstawiające ruch postaci w locie i toczeniu się, zaś edytor pozwala na organizowanie aktorów w foldery, ułatwia zarządzanie zasobami, dodaje okno historii operacji (undo) i wizualizację wartości dowolnych aspektów gry w postaci histogramu. Wprowadzono też eksperymentalny edytor translacji, dzięki któremu łatwiej będzie tworzyć wielojęzyczne wersje gier.

r   e   k   l   a   m   a

Z wydaniem 4.1 wszyscy abonenci będą mogli też za darmo pobrać słynne demo Elemental, które zostało dopasowane do nowego silnika – i wykorzystywać jego zasoby w swoich projektach.

Ceny Unreala wyglądają na bardzo przystępne. Z silnika można korzystać już za 19 dolarów miesięcznie oraz 5% od ewentualnych zysków. W zamian deweloperzy otrzymują pełną dokumentację, kod źródłowy i możliwość budowania gier na Windows, OS-a X, iOS-a, Androida – a teraz także Linuksa/SteamOS-a. W ten sposób Unreal zagwarantował sobie chyba dominację na rynku gier indie, czyniąc jednocześnie ze SteamMachines urządzenia znacznie ciekawsze, niż jeszcze kilka miesięcy temu się wydawało.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.