Usługi Google Play zaktualizowane do wersji 4.4. Ostatnie wydanie przed Google I/O

Usługi Google Play zaktualizowane do wersji 4.4. Ostatnie wydanie przed Google I/O08.05.2014 13:19
Tomek Kondrat

Już za kilka tygodni, jak się powszechnie przypuszcza, odbędzie się premiera nowego Androida. Google nie skupia się jednak tylko na swoim systemie operacyjnym, rozwijając równocześnie swoje Usługi Play, które zaktualizowane zostały właśnie do wersji 4.4. Odświeżona wersja trafia już na urządzenia z Androidem na całym świecie.

Co nowego przynosi ta aktualizacja? Pierwszą ważną sprawą jest zaoferowanie programistom dostępu w ich aplikacjach do API Google Street View. Możliwe będzie przeglądanie miasta w widoku 360° i kontrolowanie tegoż przeglądania przez ruchy telefonem. Poprawiono też zachowanie znaczników na mapie.

Wraz z tą aktualizacją urządzenia z Androidem dostają możliwość wykrycia, w jaki sposób przemierzamy miasto. Telefon „domyśli się” czy spacerujemy, czy jedziemy motocyklem lub samochodem. Jest to możliwe dzięki dodaniu dwóch nowych aktywności: chodzenia oraz biegania. Mogą one zostać użyte wraz z mapami, grami i innymi aplikacjami wykorzystującymi usługi lokalizacyjne.

Wraz z wersją 4.3, Google dało możliwość proszenia o prezenty w grach. Wersja 4.4 nie przyniosła zmian w API, jednak możliwy jest wybór kilku osób, które mają otrzymać prezent. Według Google'a polepszy to relacje między graczami.

Aby kupować prezenty, potrzebne są pieniądze, które można pozyskać między innymi z reklam, których mechanizmy obsługi też zostały w tej aktualizacji. Deweloperzy od teraz mogą wyświetlać reklamy produktów, które użytkownicy będą w stanie kupić z poziomu aplikacji. Reklamy będą także dopasowywane do klientów, tak by użytkownicy, którzy korzystają z aplikacji od dłuższego czasu, zobaczyli inne zestawy reklam niż ci, którzy użyli owej aplikacji po raz pierwszy.

Ostatnią rzeczą, która została zmieniona, jest Portfel Google, do którego dostęp ma być bardziej przystępny niż kiedykolwiek dotąd. Komponent odpowiedzialny za ten mechanizm z łatwością może zostać dodany do istniejących aplikacji.

Jest to ostatnia aktualizacja Usług Google Play, które przejdą kolejną metamorfozę podczas Google I/O, które odbędzie się 25 czerwca w San Francisco. Oryginalną treść notatki można przeczytać na oficjalnym blogu deweloperów Androida.

Warto wspomnieć, że w styczniu świat obiegła informacja, że Google pobiera od producentów sprzętu opłaty za możliwość używania Usług Play na ich urządzeniach. Według nieoficjalnych informacji firma z Mountain View życzy sobie 75 centów za jedno urządzenie. Plotka została jednak szybko zdementowana przez samych zainteresowanych.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.