Uwierzytelnianie dwuskładnikowe na Instagramie od nowa: SMS-y to zagrożenie

Uwierzytelnianie dwuskładnikowe na Instagramie od nowa: SMS-y to zagrożenie18.07.2018 18:11

Użytkownicy dbający o bezpieczeństwo swojego konta i stosujący uwierzytelnianie dwuskładnikowe na Instagramie, będą mogli niedługo korzystać z innych, bardziej bezpiecznych metod niż obecnie. Firma jest na etapie testów nowego rozwiązania, które wykorzystywać będzie kody generowane przez aplikacje mobilne, co okazuje się lepszym rozwiązaniem od dostępnej obecnie formy bazującej na wysyłaniu jednorazowych kodów za pomocą wiadomości SMS.

O szczegółach informuje serwis TechCrunch, ale właściwym źródłem informacji jest jedna z użytkowniczek Twittera, która dotarła do informacji o implementowanej funkcji, analizując kod pliku APK z aplikacją Instagram. Jak się okazuje, program już wkrótce obsługiwać będzie uwierzytelnianie dwuskładnikowe, które zamiast na SMS-ach, będzie mogło polegać na wykorzystaniu generowanych kodów przez aplikację mobilną, na przykład Google Authenticator.

Wkrótce uwierzytelnianie dwuskładnikowe na Instagramie otrzyma nowe ustawienia, źródło: TechCrunch.
Wkrótce uwierzytelnianie dwuskładnikowe na Instagramie otrzyma nowe ustawienia, źródło: TechCrunch.

Wszystko wskazuje na to, że użytkownicy nadal będą mogli także korzystać z kodów wysyłanych w wiadomościach. Jest to jednak mniej bezpieczne rozwiązanie. Ostatnio głośno jest bowiem o przypadkach, w których oszuści przypisują istniejące już numery użytkowników swoim kartom SIM i w ten sposób przechwytują ich połączenia i wiadomości, a co za tym idzie, w tym przypadku również wysyłane w ten sposób kody zabezpieczające.

Obecnie uwierzytelnianie dwuskładnikowe na Instagramie oparte jest na wysyłaniu dodatkowego kodu SMS-em.
Obecnie uwierzytelnianie dwuskładnikowe na Instagramie oparte jest na wysyłaniu dodatkowego kodu SMS-em.

Jak na razie nie wiadomo kiedy nowa metoda uwierzytelniania dwuskładnikowego trafi do użytkowników. Przygotowany interfejs może jednak wskazywać na to, że dopracowywane są już tylko szczegóły i premiery można spodziewać się w niedalekiej przyszłości. Jak dodaje TechCrunch, prace nad nową metodą uwierzytelniania udało się potwierdzić z rzecznikiem serwisu Instagram, jednak dodatkowe szczegóły nie zostały jak na razie ujawnione.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.