Użytkownicy Androida czy iOS - którzy są bardziej skąpi?

Użytkownicy Androida czy iOS - którzy są bardziej skąpi?14.12.2011 00:00

Najwyraźniej wystąpienie Erica Schmidta z Google podczas konferencji Le Web w Paryżu nie tylko ja uznałem za miejscami naciągane. Firma analityczna Flurry opublikowała właśnie wyniki badania, które ewidentnie nawiązują do jego wypowiedzi, jakoby Android miał rzekomo wyprzedzić iPhone'a.

Flurry ustaliło, że aż 73% programistów aplikacji mobilnych pisze je najpierw na platformę iOS, a dopiero później na Androida. Podstawa do takiego twierdzenia jest dość solidna, ponieważ firma monitoruje ponad 55 tys. producentów aplikacji mobilnych i ponad 135 tys samych projektów aplikacji. Dane za 2011 rok pokazują, że trend jest zdecydowanie niekorzystny dla Androida.

Prawdą jest, że urządzeń z Androidem aktywuje się obecnie więcej (550 tys. dziennie) niż urządzeń z systemem iOS (450 tys. dziennie, aczkolwiek tych nadal jest ogólnie więcej - o jakieś 50 mln). Pytanie zatem, skąd te dysproporcje - czyżby twórcy aplikacji byli ślepi na te dane?

Analiza Flurry wskazuje, że chodzi oczywiście o pieniądze - programiści zarabiają na aplikacjach dla iOS od trzech do czterech razy tyle, ile na aplikacjach dla Androida. Flurry bierze w tym pod uwagę nie tylko przychody generowane przez same zakupy aplikacji w sklepie, ale i reklamy oraz wszystkie inne powiązane źródła przychodu.

Kolejne pytanie, jakie ciśnie się na usta, to znów - dlaczego? Czyżby użytkownicy Androida byli bardziej skąpi lub mniej majętni, niż użytkownicy urządzeń z iOS? Niekoniecznie. Jak zauważa Flurry, jednym z powodów może być mniejszy niż w App Storze stopień powiązania profili w Android Markecie z danymi o kartach kredytowych. Na blogu przeczytać można, że podczas aktywowania urządzenia z iTunes trzeba podać numer karty kredytowej, czego nie trzeba robić przy okazji aktywacji urządzenia z Androidem. Nie do końca jest to prawda - iPada i iPhone'a można aktywować bez podania karty, choć faktycznie możliwość ta jest dość sprytnie schowana. Rozwiązanie jest szczególnie przebiegłe, jeśli ktoś nie ma doświadczenia z interfejsem iOS.

Twórcy Android Marketu dostrzegli ten problem, czego efektem jest ostatnia promocja na aplikacje za grosze. Sądząc po sobie - pomysł okazał się całkiem skuteczny, bo faktycznie dopiero przy tej okazji podałem tam numer mojej karty kredytowej.

Jak na swoim blogu zauważył Przemek Pająk, inne badania wydają się potwierdzać te obserwacje. Przykładowo okazuje się, że nawet sam Google zarabia zdecydowanie więcej na użytkownikach iPhone'ów, niż na posiadaczach Androidów. Cała historia pokazuje, że Apple w mistrzowski sposób potrafi wyciskać więcej pieniędzy nawet z tych obszarów rynku, na których wcale nie ma przewagi w liczbie sprzedawanych urządzeń.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.