iOS za Androidem: użytkownicy Androida zaczęli płacić za aplikacje

iOS za Androidem: użytkownicy Androida zaczęli płacić za aplikacje

iOS za Androidem: użytkownicy Androida zaczęli płacić za aplikacje
30.03.2017 15:36, aktualizacja: 31.03.2017 10:18

Panuje przekonanie, że mekką dla programistów chcących mieć spore zyski ze swoich aplikacji jest iOS. To właśnie użytkownicy iPhone’ów są bardziej skłoni do płacenia za aplikacje, nie sięgając wyłącznie po darmowe oprogramowanie. Lider ma zmienić się w tym roku, iOS zostanie wyprzedzony przez Androida.

Prognozy pochodzą od App Annie, oprogramowania analitycznego pracującego nad sklepami z aplikacjami. Dotyczą one najbliższych 5 lat i zapowiadają duży wzrost przychodów. Użytkownicy Androida i iOS mają w tym roku zostawić ponad 82 mld dolarów w cyfrowych sklepach. Z kolei już w 2021 roku sklepy przyniosą łączny dochód na poziomie blisko 140 mld dolarów.

Przez najbliższe 5 lat liderem pozostanie App Store, który w 2021 roku wygeneruje aż 60 mld dolarów. W tyle pozostanie sklep Play, mimo ogromnej liczby urządzeń z Androidem, ma on przynieść 42 mld dolarów przychodu. Jednakże Android to również Amazon Store czy Samsung Galaxy Apps, a te sklepy w połączeniu z Google Play Store, wyprzedzą App Store, czyniąc Androida bardziej dochodową platformą.

Obraz

Połączone sklepy z Androida, mają zepchnąć App Store na drugie miejsce już w tym roku. Przyczynić ma się do tego m.in. popularyzacja smartfonów z Androidem w takich krajach jak Chiny, Meksyk i Brazylia.

Oczywiście jeśli każdy sklep potraktujemy oddzielnie, to nadal iOS wydaję się być najbardziej dochodową platformą. Sklepy Play jeszcze przez długi czas będzie musiał pogodzić się z drugą pozycją, w końcu użytkownicy Androida są znacznie mniej chętni do płacenia za aplikacje. Nie jest to grupa do której zaliczają się wyłącznie osoby kupujące topowe, drogie smartfony.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (41)