Użytkownicy Androida pobierają aplikacje częściej, ale to Apple więcej na nich zarabia

Użytkownicy Androida pobierają aplikacje częściej, ale to Apple więcej na nich zarabia26.01.2018 15:30

Apple ma duże powody do zadowolenia – App Store generuje ogromne przychody, a w tym roku ma przegonić światowy przemysł filmowy. Jak natomiast wypada konkurencyjny sklep z aplikacjami na Androida? Okazuje się, że Google Play pod względem pobrań ma znacznie lepsze osiągi.

Firma App Annie, zajmująca się analizą rynku, opublikowała raport dotyczący pobrań aplikacji w czwartym kwartale 2017 roku. Przez ten okres odnotowano prawie 27 mld nowych pobrań z App Store i Google. Ma to być rekordowy wynik, a względem zeszłego roku wzrost wyniósł 7%. Ponadto użytkownicy coraz chętniej płacą za aplikacje. W czwartym kwartale zeszłego roku wydali 17 mld dolarów, co stanowi wzrost o 20% względem 2016 roku.

Google Play pod względem liczby pobrań osiągnął wynik o 145% lepszy od App Store. Zawdzięcza to m.in. większej liczbie urządzeń z Androidem. Dziś to właśnie system operacyjny Google jest tym najpopularniejszym, zastawiając w tyle nawet Windowsa. Google Play może szczycić się wynikiem 19 mld pobrań, a App Store zdobył rezultat na poziomie „tylko” 6 mld pobrań. Wyniki imponujące, zwłaszcza gdy weźmiemy pod uwagę, że dotyczą nowych pobrań aplikacji, bez ponownej instalacji i bez aktualizacji.

Motorem wzrostu dla sklepu Androida były m.in. rynki rozwijające się. Konkretnie w Indiach, Indonezji i Brazylii zanotowano największy wzrost względem czwartego kwartału w 2016 roku. Same Indie osiągnęły wyższy poziom pobrań z Google Play niż użytkownicy iOS-a i Androida w Stanach Zjednoczonych łącznie.

Mimo iż Google Play odnotowuje wyższą liczbę pobrań, to wciąż App Store przynosi sporo większe zyski. W czwartym kwartale sklep Apple osiągnął wynik dwukrotnie lepszy od sklepu Google, przynosząc przychody na poziomie 11,5 mld dolarów. Google Play osiągnął natomiast przychody 5,5 mld dolarów.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.