W Polsce królem tabletów jest… Asus. Ale czy na długo?

W Polsce królem tabletów jest… Asus. Ale czy na długo?18.09.2012 15:58

Na Zachodzie iPad to synonim tabletu w ogóle, a u nas? Polskojęzyczne zakątki Internetu są pełne narzekań na jego (i nie tylko) cenę i nie jest żadną tajemnicą, że Polacy lubią tanie tablety. Polski rynek tabletów rozwija się szybko, rok 2012 można spokojnie nad Wisłą nazwać rokiem tabletów. Ciekawy wgląd w kształt sprzedaży urządzeń tej klasy zapewnia raport Ceneo. Porównywarka cen ma w swojej bazie ponad 600 tabletów z różnymi systemami… co wybierają Polacy?

Jeszcze w zeszłym roku najbardziej poszukiwany był iPad, ale już 6 miesięcy temu 84% odwiedzających stronę zdecydowało się bliżej przyjrzeć urządzeniom z Androidem, a zaledwie 7% wybrało produkt Apple'a. W pierwszym kwartale tego roku na tron najbardziej poszukiwanego producenta wspiął się… Asus — Transformera i jego rodzeństwo wybrało 29% odwiedzających Ceneo. Na drugiej pozycji znalazł się znany z tanich, ale jak się okazuje wcale nie najgorszych urządzeń GoClever — te produkty wybrało 17% użytkowników porównywarki. Samsung ruszył z kopyta — jego tablety w zeszłym roku dopiero raczkowały na naszym rynku, a w objętym raportem okresie na Galaxy Tab zdecydowało się 11% użytkowników (ciekawe, czy w reklamowaniu tego produktu pomogły artykuły opisujące jego rzekome podobieństwo do iPada :)). Apple znalazł się na 4 pozycji, za nim Archos (6%), Acer, Creative, Sony i Yarvik.

Apple odzyskał kawałek swojej korony w okresie czerwiec-sierpień 2012 i obecnie w rankingach jest na równi z Asusem — te tablety wybiera 15% kupujących. Ku dominacji dążą także Samsung (14%) i GoClever (13%), którzy zostawili daleko w tyle Acera, Mantę, Larka i innych. Jak widać, w Polsce nie możemy mówić o stałej dominacji jednego producenta, za to charakterystyczna jest obecność w ścisłej czołówce urządzeń kierowanych do klienta o mniej zasobnym portfelu.

Tańszymi tabletami zainteresowanych było w sumie około ćwierci sprawdzających ceny na Ceneo, więc coś jest na rzeczy. Na pierwszych dwóch pozycjach wśród popularnych modeli znalazły się GoClever Tab A73 i A971, kosztujące odpowiednio 299 i 619 złotych. Dalej znalazły się różne warianty Transformera i Galaxy Taba, wszystkie kosztujące między tysiącem a dwoma tysiącami złotych, a dopiero na siódmej pozycji znajdziemy Nowego iPada. Potem wracamy poniżej granicy dwóch tysięcy złotych…

Raport Ceneo potwierdza to, o czym już pisałam w maju — kupujemy coraz więcej tabletów, ale wolimy nie wydawać na nie za dużo. Najbliższe miesiące będą pod tym względem bardzo ciekawe, bo przed Świętami Bożego Narodzenia, kiedy to Polaków opanowuje gorączka zakupowa, pojawi się trzeci gracz na rynku — Windows 8 — a wraz z nim mnóstwo tabletów o niespotykanych dotąd parametrach, a także do tej pory rzadkie urządzenia hybrydowe (laptopy z obracanym lub odpinanym ekranem, tablety ze stacjami dokującymi wyposażonymi w klawiaturę i tak dalej). Możliwości tych drugich jeszcze bardziej rozruszają rynek tabletów… przynajmniej w teorii, bo Polacy nadal chętniej będą wybierać urządzenia, których ceny mieszczą się w granicach rozsądku. Z drugiej strony może ta granica się trochę podniesie — w końcu Iconia W510 albo Asus Taichi mogą spokojnie zastąpić tablet i laptopa. Tylko czy Polacy przekonają się do kupowania jednego droższego urządzenia zamiast dwóch tańszych? Pewnie skończy się na jednym tanim…

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.