W przyszłości Photoshopa tylko wydzierżawisz? Adobe bliskie zakończenia sprzedaży pudełkowych wersji

W przyszłości Photoshopa tylko wydzierżawisz? Adobe bliskie zakończenia sprzedaży pudełkowych wersji14.03.2013 15:25

Kto wie – może za kilka lat oprogramowanie na fizycznychnośnikach będziemy oglądali tylko w muzeach? Najwięksi producencikomercyjnego software, którzy przez lata przyzwyczajali nas doładnych pudełek i płyt CD/DVD, holograficznych naklejek ipapierowych podręczników, idą w stronę cyfrowej dystrybucjiswoich produktów. Nowego Office 2013 już nie uświadczysz (pozakilkoma krajami) na optycznym nośniku, a w tę samą stronęidzie teraz Adobe, przygotowując się do zakończenia„pudełkowej” dystrybucji pakietu Creative Suite.Informacje o planach producenta Photoshopa zdradzili pierwsi jegoresellerzy, firmy Toolfarm i SoftwareMedia.Na łamach swoich blogów napisali, że od 1 maja tego roku nie będąjuż mogli zapewnić klientom pudełkowych wersji oprogramowaniaAdobe. Dotyczyć to będzie nie tylko całej wersji – CreativeSuite Collections – ale też wszystkich sprzedawanychoddzielnie aplikacji z pakietu, w tym Photoshopa, Premiere Pro czyFlasha Pro.Jeśli użytkownikom oprogramowania Adobe będą bardzo potrzebnefizyczne nośniki, to mogą je sobie dokupić oddzielnie – zajedyne 20 dolarów za płytkę. Wszystkim innym wystarczyć ma serwerAdobe, z którego będzie można kupione oprogramowanie pobrać. Dlawiększości użytkowników to wygodne rozwiązanie – nie będąmusieli biegać po sklepach za pudełkami, dla Adobe też jestdobrze – nie będzie się musiało dzielić zyskiem zresellerami. Najgorzej wyjdą na tym sami resellerzy, którym coraztrudniej będzie zarobić na sprzedaży oprogramowania. [img=adobe]Wydaje się, że w ten sposób Adobe idzie w ślady Microsoftu.Tak jak gigant z Redmond uczynił ze swoim Office 365,przyzwyczajając swoich użytkowników do regularnego płacenia zadostęp do internetowej usługi, połączonej z prawem do korzystaniaz lokalnie instalowanego oprogramowania, tak i robi Adobe, promującswoją chmurę Creative Cloud. W ten sposób klient, zamiast kupowaćoprogramowanie na całe lata, staje się zakładnikiem producenta,płacącym z miesiąca na miesiąc czy z roku na rok tylko za prawodo jego używania. Dzierżawa na pierwszy rzut oka się opłaca –pakiet Creative Suite Master Collection kosztuje w StanachZjednoczonych 2600 dolarów, tymczasem roczna subskrypcja CreativeCloud, dająca nie tylko prawo do korzystania z całegooprogramowania z pakietu, ale też liczne usługi online, to 600dolarów. Na pierwszy rzut oka, z perspektywy klienta, taka chmurowa ofertawydaje się bardzo korzystna. Musi być jednak jakiśpowód, dla którego ludzie wciąż chcą kupować Photoshopa, a nietylko dzierżawić go. Sprawa staje się jednak bardziejoczywista, gdy uświadomimy sobie, że zakupiony w 2008 rokuPhotoshop CS4 wciąż nadaje się do pracy i dla wielu osóbjest produktem całkowicie wystarczającym – nie odczuwają onipotrzeby kupowania od Adobe aktualizacji. W modelu dzierżawionymjesteśmy tymczasem skazani na płacenie rok w rok, dostając wzamian aktualne wersje software, z tymi wszystkimi nowościami,których nie wiadomo nawet czy potrzebujemy.Samo Adobe nie potwierdziło jeszcze rewelacji swoich resellerów.Nie zaprzecza im też jednak, twierdząc, że skupiając się naCreative Cloud i cyfrowym spełnieniu, będzie rezygnowało zpudełkowych wersji produktów Creative Suite i Acrobat. Informujeprzy tym, że plany dla poszczególnych regionów dopierosię krystalizują, możliwe więc, że podobnie jak to jest zMicrosoft Office, fizyczna dostępność nośników będziezależała od rynku zbytu. Podejrzewać można jednak, że naszobszar świata jest z perspektywy Adobe już wystarczająco dobrze„usieciowiony”, by mogła ominąć go nowa strategiasprzedażowa firmy.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.