WhatsApp i blokowanie użytkowników. Jak blokować i sprawdzać, czy samemu się nie jest zablokowanym?

WhatsApp i blokowanie użytkowników. Jak blokować i sprawdzać, czy samemu się nie jest zablokowanym?04.08.2021 12:58
WhatsApp
Źródło zdjęć: © Pixabay
Artykuł sponsorowany

Wielu użytkowników narzeka na spam, jaki często dostają na WhatsAppie. Zdarza się także, że piszą do nich osoby, z którymi nie chcieliby utrzymywać kontaktu. Na szczęście aplikacja pozwala łatwo rozwiązać ten problem za pomocą funkcji blokowania.

Z drugiej strony, należy mieć na uwadze, że taką samą możliwość mają także inni użytkownicy WhatsAppa. Często możemy sobie nawet nie zdawać sprawy, że zostaliśmy zablokowani przez drugą stronę. Można to sprawdzić, chociaż proponowana metoda nie daje całkowitej pewności.

Blokowanie użytkowników

Zablokować danego użytkownika komunikatora WhatsApp możemy dokonać na dwa sposoby. Pierwszy z nich to kliknięcie w prowadzoną konwersację celem jej wyświetlenia. Na górze rozmowy powinna być widoczna informacja z kim prowadzona jej rozmowa, czy to w postaci imienia czy pseudonimu. Jeżeli klikniemy na nią, a następnie zjedziemy na sam dół wyświetlonego ekranu, zobaczymy opcję Zablokuj Kontakt. Teraz wystarczy ją tylko wybrać.

Drugą możliwością, pozwalającą jednocześnie sprawdzić listę zablokowanych osób, jest wejście w Ustawienia aplikacji. Następnie należy wybrać zakładkę Konto, po czym wejść w Prywatność. Tam zaś, na samym środku opcji, znajduje się karta Zablokowani. Wybierając ją możemy zobaczyć wszystkie zablokowane przez nas osoby, a także dodać do listy kolejny kontakt.

Możliwość blokowania możemy znaleźć w ustawieniach aplikacji
Możliwość blokowania możemy znaleźć w ustawieniach aplikacji

Czy zostałem zablokowany?

W drugą stronę, jeżeli chcemy się dowiedzieć, czy dany użytkownik nas zablokował, musimy sami sprawdzić kilka kwestii na raz. To, co powinno nas interesować w pierwszej kolejności, to data kiedy po raz ostatni inna osoba była widziana na WhatsAppie. Jeżeli nie możemy wyświetlić tej informacji, powinno nam to dać do myślenia.

Najlepiej jednak sprawdzić jednocześnie jeszcze kilka innych kwestii. Kiedy nie widzimy u drugiej strony jej zdjęcia profilowego, zaś próba połączenia z danym kontaktem jest zawsze nieudana, prawdopodobnie zostaliśmy zablokowani.

Dodatkową informację w takiej sytuacji mogą stanowić znaczniki wysyłanych przez nas wiadomości. Te, które zostały dostarczone do kontaktu mają zawsze dwa niebieskie znaczniki, zaś te tylko wysłane jeden. W przypadku osób zablokowanych wszystkie wiadomości będą miały po jednym symbolu.

Aplikację WhatsApp można pobrać z naszego katalogu oprogramowania:

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.