Więcej dzieci umie grać w gry komputerowe, niż jeździć na rowerze

Więcej dzieci umie grać w gry komputerowe, niż jeździć na rowerze10.03.2014 17:59

Firma AVG opublikowała dziś wyniki badań dotyczących wykorzystania Internetu i wszelkiej maści komputerów przez dzieci. Nie można powiedzieć, że wyniki zaskakują — raczej potwierdzają pewne przypuszczenia odnośnie naszych zwyczajów. Nikogo nie powinna szokować informacja, że najmłodsi coraz więcej czasu spędzają grając, czatując czy buszując po stronach Internetowych. W badanej grupie wiekowej, 89% dzieci aktywnie spędza czas w Sieci i coraz większą popularnością cieszą się platformy specjalnie dla nich przygotowane. Ponad 60% dzieci spędza w Sieci więcej niż 2 godziny tygodniowo, 7% powyżej 10 godzin. Z jakiejś formy kontroli rodzicielskiej korzysta 64% rodziców.

Bardzo wcześnie, bo w wieku 2-5 lat, dzieci nabywają umiejętności związane z obsługą komputera. W tym przedziale wiekowym już 66% dzieci potrafi grać w gry komputerowe, podczas gdy tylko 58% umie jeździć na rowerze. Dzieci lepiej radzą sobie z korzystaniem z przeglądarki internetowej (28%) niż z wyjęciem jedzenia z lodówki i przygotowaniem prostej kanapki (26%). 47% dzieci potrafi korzystać ze smartfonu bądź tabletu, a tylko 38% umie napisać swoje imię na kartce.

89% mam twierdzi, że ich dziecko nigdy nie było dręczone przez rówieśników w Internecie. Wynik ten może cieszyć, ale doświadczenia pokazują, że zdecydowanie za często rodzice nie wiedzą co się dzieje lub nie potrafią prawidłowo ocenić zagrożenia. Według AVG ofiarami cyberprzemocy padło około 30% dzieci. Jeśli chodzi o dzieci nieco starsze, warto spojrzeć na wyniki badań, opublikowane przez amerykańską organizację National Crime Prevention Council. Według NCPC ofiarami cyberprzemocy pada 41% nastolatków, przy czym tylko 11% rozmawia o tym z rodzicami.

Cyberprzemoc może mieć tragiczne skutki. Prawdopodobnie najgłośniejszą sprawą związaną z dręczeniem w Sieci było samobójstwo niespełna 14-letniej Megan Meier z Missouri. Rodzice Megan wiedzieli o problemie i starali się jej pomóc, ale mimo tego nie udało się zapobiec śmierci dziewczyny. W styczniu tego roku, na skutek wiadomości namawiających do samobójstwa, jakie dostawała na Facebooku, na swoje życie targnęła się 14-latka z El Paso. Te wydarzenia wywołują zawsze silne reakcje i podrywają kolejne osoby, często najbliższe rodziny ofiar, do walki z cyberprzemocą.

AVG informuje także, że już 80% rodziców dzieci w wieku od 0 do 5 lat umieściło w Internecie zdjęcie swojego dziecka. Najczęstszym powodem (25%) jest chęć „pochwalenia się” dzieckiem, na dalszej pozycji jest pokazanie zdjęcia rodzinie i znajomym. 8% rodziców już zarejestrowało adres e-mail dla swojego dziecka, które jeszcze przecież nie umie pisać.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.