Wielka awaria banku Pekao. Klienci nie mogą płacić (aktualizacja)

Wielka awaria banku Pekao. Klienci nie mogą płacić (aktualizacja)02.03.2024 13:26
bank pekao
Źródło zdjęć: © money.pl | Rafał Parczewski

Klienci Banku Pekao S.A. nie mają powodów do radości. Z powodu wielkiej awarii nie są w stanie realizować płatności w żaden sposób – ani kartą, ani przez aplikację. Bank potwierdził awarię w mediach społecznościowych.

Trwa duża awaria Banku Pekao S.A. W serwisie downdetector.pl występują tysiące zgłoszeń z całego kraju, w których klienci narzekają na problemy z realizacją płatności przy użyciu kart płatniczych, bankowości mobilnej, a także wypłacania gotówki z bankomatów. Z komentarzy użytkowników wynika też, że nie ma możliwości skorzystania z kodu BLIK.

Awaria Banku Pekao trwa na terenie całej Polski. Z mapy dostępnej w serwisie downdetector.pl wynika, że zgłoszenia pochodzą z większości dużych ośrodków miejskich, takich jak Wrocław, Kraków, Lublin, Warszawa, Poznań czy Bydgoszcz.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

Duża awaria w Pekao S.A.

Problemy z działaniem systemu płatności w Banku Pekao S.A. potwierdzono w mediach społecznościowych instytucji. Niestety nie podano żadnych konkretnych przyczyn usterki, ani planowanego czasu jej usunięcia. Będziemy monitorować sytuację i aktualizować tekst, jeśli pojawią się nowe informacje.

Po pierwszym skoku liczby zgłoszeń, ta nieco zmalała, lecz nadal utrzymuje się na poziomie ponad tysiąca, co udowadnia, że dotyka dużej liczby osób. W serwisie downdetector.pl można też zaobserwować dużą liczbę zgłoszeń, dotyczącą problemów z działaniem kart VISA, co może być ze sobą powiązane.

[1/2] Duża awaria banku Pekao , Źródło zdjęć: © downdetector
[2/2] Duża awaria banku Pekao , Źródło zdjęć: © downdetector

Aktualizacja (godz. 14:17)

Wygląda na to, że awaria wyhamowuje. W serwisie downdetector.pl widzimy znaczący spadek liczby zgłoszeń, dotyczących problemów z realizacją płatności. Niebawem wszystkie problemy z płaceniem przy użyciu kart płatniczych i innych możliwości płacenia powinny zniknąć o czym informuj bank na swoim profilu na Facebooku.

Aktualizacja, 4 marca, godz. 14:30

W sprawie opisywanej awarii otrzymaliśmy dodatkowe oświadczenie od biura prasowego Visa: W ramach sieci Visa nie zidentyfikowaliśmy żadnego incydentu, który mógłby zostać powiązany z tą sytuacją. Problem leżał po stronie innego podmiotu - informuje biuro prasowe.

Karol Kołtowski, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.