Wozniak: Microsoft spoczął na laurach, Apple ma przepis na innowacyjność

Wozniak: Microsoft spoczął na laurach, Apple ma przepis na innowacyjność26.08.2013 18:08
communities.netapp.com

Microsoft przed długi czas miał mnóstwo nowych niespodzianek, a teraz osiadł na rynkach, które zbudował dawno, dawno temu — mówił w krótkim wywiadzie dla BBC Steve Wozniak, współzałożyciel firmy Apple. Głównym tematem były wydarzenia bieżące, czyli między innymi odejście Steve'a Ballmera ze stanowiska CEO Microsoftu. Według Wozniaka czas, kiedy Microsoftem kierował Ballmer, nie był tak ważny, jak ten pod wodzą Billa Gatesa. Współzałożyciel firmy Apple zaznacza, że nie wie, jak dokładnie ocenia Ballmera świat, ale obecna sytuacja wydaje mu się niebezpieczna.

communities.netapp.com
communities.netapp.com

Jeśli zaś chodzi o obawy związane z przyszłością Apple'a pod przewodnictwem Tima Cooka, Woz ich nie podziela. Zaznaczył, że Steve Jobs doskonale wiedział, co uczyni jego firmę wielką, a Cook jest mniej-więcej jego wybrańcem do spełniania tej roli na tej pozycji. Zaznaczył też, że przecież wielkie wynalazki nie pojawiają się co roku, więc krytyka Apple'a za rzekomy brak rewolucyjnych pomysłów jest zupełnie niesłuszna.

O firmie Apple Wozniak mówił też, że jest wielka i podobnie jak wszystkie inne korporacje tego rozmiaru pełna procedur, menedżerów i biurokracji. Mimo tego jednak wciąż udaje się jej wprowadzać na rynek produkty innowacyjne, wciąż posuwa się szybko do przodu i jest elastyczna. Znalazła na to przepis. Niestety tego przepisu Woz nie podał…

Na koniec padło pytanie o Samsunga: jak to się stało, że koreański koncern, który produkuje prawie wszystko (tankowce też), konkuruje z taką firmą (i marką) jak Apple? Zdaniem Wozniaka wyznacznikiem postępu w dziedzinie elektroniki użytkowej jest umiejętność zminiaturyzowania komponentów, na przykład aparatu fotograficznego, i wyprodukowania takich elementów niskim kosztem — Samsung to ma. Do tego posiada ogromną moc marketingową, kanały dystrybucji w krajach, w których Apple'a długo nie było lub jeszcze długo nie będzie (Apple wyrósł na Mackintoshach ze słabym udziale w rynku, więc i niezbyt gęstej sieci dystrybucji, a Woz przyznał, że rozbudowa nie jest obecnie łatwa). Firma Apple walczy teraz z przeciwnikiem, który ma doskonale opracowaną logistykę i strategię na rynkach zupełnie jej nieznanych.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.