Wyszukiwarka Bing teraz dostępna jako nowa karta w Google Chrome

Wyszukiwarka Bing teraz dostępna jako nowa karta w Google Chrome09.03.2015 11:02
Redakcja

Microsoft wszystkimi siłami chce konkurować z wyszukiwarką od Google. W sklepie Chrome Web Store znajdziemy nawet oficjalny dodatek tej firmy dodający wyszukiwarkę Bing na ekranie nowej karty w przeglądarce Chrome i jej pochodnych. Może to przyczynić się do zwiększania popularności wyszukiwarki Microsoftu, o ile oczywiście właściciele sklepu nie postanowią usunąć tego typu dodatku.

Instalacja rozszerzenia jest równie prosta co w przypadku innych tego typu dodatków – wystarczy dodać je do Chrome i gotowe, od razu zacznie ono swoją pracę. Efekty zobaczymy po otworzeniu strony nowej karty. Zamiast wyszukiwarki Google i ikon ostatnio przeglądanych stron znajdziemy stronę główną Binga, konkurencyjnej wyszukiwarki z Microsoftu. Zupełnie jakbyśmy mieli do czynienia z przeglądarką Internet Explorer i jej domyślnymi ustawieniami. Nie jest to pełne wdrożenie konkurencyjnego silnika wyszukiwarki do Chrome, a jedynie „makieta”, bo przełączanie się pomiędzy dostępnymi opcjami i tak spowoduje przekierowanie nas na oficjalną stronę Binga.

Co może przekonać użytkowników do zmiany? Choćby słynne już tapety i fotografie wyświetlane w tle wyszukiwarki Microsoftu, wykonane w najróżniejszych częściach świata i często zapierające dech w piersiach. Dzięki nim wyszukiwarka ta jest bardzo atrakcyjna wizualnie, choć oczywiście kwestia trafności przedstawianych wyników to już sprawa mocno uzależniona od konkretnego użytkownika i języka, jakim się posługuje. Niestety choć dodatek został stworzony przez wielką i bogatą firmę jest mocno niedopracowany: oprócz wspomnianego już przekierowania czasami zamiast strony wyszukiwarki zasypuje użytkownika kodem CSS na całej stronie. Microsoft wie o problemie i pracuje nad jego naprawieniem, ale złego wrażenia nie da się tak szybko usunąć: przecież odpowiednie testy powinny się odbyć jeszcze przed umieszczeniem rozszerzenia w bazie dodatków.

Rozszerzenie jest już dostępne od kilku dni, ale jego przyszłości nie można uznać za pewną. Google słynie z tego, że usuwa zarówno z Chrome Web Store jak i sklepu Play dla Androida te aplikacje, które nie są dla niego wygodne lub uderzają w interesy tej firmy. Najnowszy dodatek od Microsoftu uderza natomiast w wyszukiwarkę, a więc prawdziwy filar potęgi giganta. Według ostatnich danych StatCountera, wyszukiwarka Google okupuje obecnie około 88% rynku. Bing jest tu w o wiele gorszej sytuacji, bo ma tylko 4,65%. Z drugiej strony, wiele zależy od konkretnego kraju. O ile w Polsce króluje Google, o tyle w Stanach Zjednoczonych produkt Microsoftu powoli, acz sukcesywnie staje się coraz popularniejszy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.