Xbox podpowie, na kogo głosować? Microsoft szuka nowych reklamodawców

Xbox podpowie, na kogo głosować? Microsoft szuka nowych reklamodawców10.03.2014 11:05

Posiadacze Xboksów 360 (oraz Xboksów One, których w Polsce za wielu nie znajdziemy) przyzwyczaili się już do reklam wyświetlanych między kafelkami menu głównego, podobnie w sumie chyba jak użytkownicy najnowszego Windowsa. O ile jednak jakoś przymykamy oko na podsuwane nam oferty nowych butów czy kosmetyków, a proponowane zwiastuny nadchodzących gier nawet czasem obejrzymy, tak chyba ciężko sobie wyobrazić polityczne spoty reklamowe emitowane w ten sposób. Tymczasem w Stanach Zjednoczonych Microsoft rozpoczął namawiać polityków do rozważenia próby dotarcia do ewentualnych wyborców w atrakcyjnym, oczywiście też płatnym formacie.

Firma z materiałami reklamowymi pojawiła się na ostatnim zjeździe konserwatystów amerykańskich, gdzie zachęcała do zainteresowania się wykupieniem powierzchni reklamowej z Xbox Live, w ramach Skype czy MSN. Użytkownicy tych usług idą w miliony, a dane o nich gromadzone pozwalają na skrojenie reklamy pod konkretną grupę wiekową lub dla danego okręgu wyborczego. Reprezentującego Demokratów Barackowi Obamie nie są obce takie kampanie, zarówno w grach, jak też bezpośrednio w samym menu systemowym (co nie zawsze było ciepło przyjęte), jednak to tylko kropla z potencjalnego źródła dochodów dla Microsoftu, jeżeli o świat polityki chodzi.

Chociaż oficjalnie Microsoft akcji promocyjnej nie potwierdził, nie chowa się zarazem z informacją, że spośród 25 milionów subskrybentów Xbox Live w Stanach Zjednoczonych około 38 procent to kobiety, zazwyczaj do tego ustatkowane. To wyraźne podpuszczanie do zainteresowania się tematem, ponieważ mowa jest o niezwykle cennej dla polityków grupie wyborców. Firma dysponuje już jednak także systemami umożliwiającymi dotarcie do różnorakich grup etnicznych czy osób o określonych zarobkach.

Najbliższe miesiące pokażą, na ile starania Redmond okażą się owocne. W USA rzecz jasna, bo podobne kampanie w Polsce nie ma na razie co się martwić. Xbox 360 nadal traktowany jest trochę po macoszemu (wystarczy popatrzeć na dostępne aplikacje multimedialne), a Xboksa One to przecież odległa, mniej lub bardziej, ale przyszłość...

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.