Xiaomi ma swój sklep w Polsce, czyli memiczna miłość polsko-chińska

Xiaomi ma swój sklep w Polsce, czyli memiczna miłość polsko-chińska02.06.2017 21:51
Jan Mentel

Xiaomi wraz z ABC Data otworzyli dzisiaj pierwszy sklep w Polsce. Chiński gigant także fizycznie wszedł na nasz rynek, choć zaskakiwać może skala przedsięwzięcia - spodziewaliśmy się salonu pokazowego, a zobaczyliśmy niewielką wyspę usytuowaną pomiędzy sklepami w warszawskiej Arkadii. Na pewno zawiedzeni będą ci, którzy spodziewali się rozmachu w stylu Apple’a.

To jednak dopiero początki. W tym kontekście warto nadmienić, że ABC Data jako pierwsza w Unii Europejskiej wystarała się o oficjalną dystrybucję. Produkty Xiaomi z kwartału na kwartał sprzedają się coraz lepiej i wszystko wskazuję, że trend będzie się utrzymywał. Wszakże kto nie lubi niskich cen i dobrej jakości, niech pierwszy rzuci kamień.

Na kilku metrach kwadratowych wystawiono około 40 urządzeń. Xiaomi prawdopodobnie kojarzy się większości ze smartfonami, jednak oferta jest o wiele bogatsza. Zobaczyć mogliśmy m.in. oczyszczacz powietrza oraz indukcyjne urządzenie do gotowania ryżu. Niewątpliwie jednak centralnym punktem wystawy jest premierowy Xiaomi MI Note 2, i to chyba on wzbudzał największe zainteresowanie. Wiele uwagi poświecono także smatrfonom z serii Redmi. Za 599 zł możemy już kupić Redmi 4A czy też Redmi 4X za 899 zł. Nieco droższe Redmi Note 4 dostępne jest za 1 099 zł.

[1/2]
[2/2]

Xiaomi w bardzo krótkim czasie dorobiła się stabilnej pozycji nad Wisłą, a otwarcie sklepu jest świetną okazją do podsumowania dotychczasowych dokonań. W pierwszej kolejności, we wrześniu zeszłego roku, dostaliśmy Xiaomi Mi5, Xiaomi Redmi Note 3 oraz Redmi 3. Przypomnijmy, że w tym czasie sprzęt kupić można było wyłącznie w sklepach X-KOM, do którego później dołączyło Allegro. Wiele pisało się także o Xiaomi Mi Max, czyli phablecie z 6,44-calowym wyświetlaczu. Jaki jest wspólny mianownik wyżej wymienionych modeli? Otóż jest nim bardzo korzystny stosunek ceny do jakości.

[1/2]
[2/2]

W porównaniu z konkurencją Xiaomi jest w stanie zaproponować naprawdę dobry produkt w niskiej cenie. Wyraźnie widać, że właśnie tym podejściem udało się kupić polskiego klienta. A o sukcesie świadczyć mogą o tym dane sprzedaży. W pierwszym kwartale kupiono o 135% więcej produktów niż w ostatnim kwartale 2016 roku. Ponadto do połowy maja sprzedano tyle produktów Xiaomi, ile w ciągu pierwszych trzech miesiącach 2017 roku.

Na łamach naszego portalu wielokrotnie pisaliśmy o Xiaomi i praktycznie każda recenzja kończyła się stwierdzeniem, że kupić sprzęt chińskiego producenta zwyczajnie się opłaca. A to za sprawą doskonałego wykończenia, pojemnych akumulatorów oraz MIUI, czyli bardzo entuzjastycznie przez nas przyjętej nakładki na Androida. Po waszych komentarzach również widać, że w wielu przypadkach podzielacie zdanie redakcji.

Tak jak jednak ustaliliśmy na samym początku, Xiaomi to przede wszystkim korzystna cena. To oni jako jedni z nielicznych umożliwili naszym rodakom kupowanie dobrych urządzeń za 1000 zł. Wciąż statystycznie nie stać nas na iPhone’y czy Samsungi, do tego dochodzi pewna postawa konsumencka. Tak, jak w memie: Xiaomi zawsze będzie lepsze!

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.