YouTube bardziej kanałowy, Google Music to oksymoron

YouTube bardziej kanałowy, Google Music to oksymoron01.02.2012 13:59

W południowej Kalifornii właśnie zakończyła się konferencja D: Dive Int Media — wydarzenie, podczas którego osoby z wysokich stanowisk w firmach związanych z mediami odpowiedziały na pytania dotyczące istoty telewizji, przemysłu filmowego, muzyki i wydawnictw. W ogniu pytań stanęli między innymi Salar Kamangar, CEO YouTube, oraz Edgar Bronfman z zarządu Warner Music Group. Dziwnym trafem obaj mówili sporo o firmie Google.

Wywiad z Bronfmanem pozwolił spojrzeć od innej strony na to, jak działają wielkie wydawnictwa muzyczne. Na szczęście Bronfman nie ograniczył się jedynie do narzekania na piractwo i podkreślania, jak ważne są wytwórnie płytowe dla rozwoju artystów i kształtowania gustów muzycznych odbiorców. Były prezes WMG zaznaczył również, że nadchodzi era platformy mobilnej, co jest ogromną szansą dla muzyki. Możliwość sprzedawania pojedynczych piosenek jest jego zdaniem korzystna dla kupujących, jeśli tylko wycena jest bardziej elastyczna, niż ta proponowana przez Apple. A Google? Cóż, według Bronfmana Google Music to oksymoron. Według niego jedyną firmą, która ma strategię dostarczania multimediów na urządzenia mobilne jest Apple. Nie chodzi tu o „dobrą” strategię, chodzi o jakąkolwiek strategię.

Salar Kamangar, obecny szef YouTube i działu wideo w firmie Google, po raz kolejny powiedział coś, o czym już wszyscy wiemy — YouTube ma zastąpić telewizję i będzie podzielony na kanały. Według Kamangara YouTube znany jest z filmów o psach na deskorolkach, które praktycznie nie przynoszą dochodów z reklam. Ale jeśli ten sam film umieszczony zostanie w kanale dla miłośników psów lub w kanale dla deskorolkarzy, jego wartość natychmiast wzrośnie. Kanały mają wypełniać nisze zainteresowań, być społecznościowe i interaktywne — jak kino 5D.

Serwis pomaga twórcom treści zamieszczać i promować filmy, dlaczego więc nie znajdziemy tam na przykład seriali z popularnych stacji telewizyjnych? Może być podobnie, jak w przypadku Google Music — Google po prostu ma trudności z zawieraniem umów z wydawnictwami. Nowością jest za to informacja, że dostawcy treści są zainteresowani budowaniem aplikacji na Google TV.

Przy okazji dyskusji o mutlimediach i przemyśle rozrywkowym nie mogło zabraknąć wzmianek o SOPA. Trzeba przyznać, że kontrowersyjny akt prawny nie ma wiezlu zwolenników wśród uczestników D: Dive Into Media. Kamangar uważa, że piractwo należy zwalczać powodując jak najmniej szkód, a SOPA wręcz sieje zniszczenie. SOPA jest wadliwym prawem również według Dicka Costolo, CEO Twittera.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.