YouTube jako katalog produktów i internetowy sklep – Google testuje kontrowersyjny pomysł

YouTube jako katalog produktów i internetowy sklep – Google testuje kontrowersyjny pomysł11.10.2020 20:30
YouTube może się zamienić w sklep, fot. Pixabay

YouTube już wkrótce może się zmienić w platformę reklamową produktów na jeszcze większą skalę, niż obecnie. Jak podaje Bloomberg, Google testuje wykorzystanie YouTube'a jako katalogu produktów i swego rodzaju platformy reklamowej, która miałaby konkurować nawet z Amazonem. Widzowie, którym spodobają się konkretne produkty, mogliby je kupić bezpośrednio na YouTubie.

Rozważania na ten temat pojawiły się po tym, jak niektórzy twórcy na YouTubie zaczęli otrzymywać prośby o oznaczanie produktów, które są przedstawiane w ich filmach. Z czasem rzecznik YouTube'a potwierdził, że faktycznie prowadzone są testy w tym zakresie. Jak ustalono, "twórcy będą mieli kontrolę nad wyświetlanymi produktami". Na razie nie wiadomo więcej niż to, że testy prowadzone są na "ograniczonej liczbie kanałów".

Na tę chwilę można więc jedynie spekulować, w jaki sposób YouTube będzie zamieniać odnośniki do produktów w zysk i czy będą też z tego mieli korzyść sami twórcy. Obecnie trudno też sobie wyobrazić, w którym miejscu produkty będą reklamowane (i później docelowo sprzedawane); na YouTubie nie brakuje przecież "klasycznych" reklam oraz tych, które przerywają filmy – w ostatnim czasie szczególnie często, co potwierdzają liczni użytkownicy.

Ponieważ na tę chwilę opisywane testy mają ograniczony zakres, a YouTube nie chciał szerzej komentować sprawy, należy zakładać, że uruchomienie "sklepu na YouTubie" zajmie jeszcze przynajmniej kilka tygodni, jak nie miesięcy.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.