Z Gmaila znikną niechciane wiadomości. Zmiany na poczcie już wkrótce

Z Gmaila znikną niechciane wiadomości. Zmiany na poczcie już wkrótce04.10.2023 14:58
Gmail
Źródło zdjęć: © dobreprogramy | Oskar Ziomek

TheVerge podaje, że już od przyszłego roku Gmail może zmienić się nie do poznania. Chodzi o zmiany, które mają bezpośrednio wpłynąć na bezpieczeństwo użytkowników.

Już w lutym 2024 r. Google zamierza wprowadzić wytyczne dla nadawców, którzy dziennie wysyłają ponad 5 tys. wiadomości. Dzięki temu w skrzynce Gmail użytkownicy mają dostrzec znaczący spadek otrzymywanych treści niechcianych (spamu).

Google ograniczy spam na poczcie Gmail

Nadawcy, których dotyczą zapowiadane przez Google wytyczne, będą zobowiązani przede wszystkim do umożliwienia użytkownikom wypisania się z listy subskrybentów za pomocą jednego kliknięcia. Rezygnacja z niechcianego mailingu ma przebiegać sprawnie i nie wymagać od użytkownika Gmaila więcej niż użycia pojedynczego przycisku. W dalszej kolejności taki adres powinien zostać usunięty z bazy nadawcy w ciągu maksymalnie 48 godzin.

Aby zadbać o mniejszą ilość spamu w Gmail, a co za tym idzie – zapewnić większe bezpieczeństwo użytkownikom, Google informuje, że nadawcy dużych mailingów nie będą mogli przekroczyć współczynnika spamu, który został ustalony na 0,3 proc. Już dziś gigant wykorzystuje tego rodzaju zalecenie, jednak w przyszłym roku ma być to traktowane jako restrykcyjny nakaz.

Dalsza część artykułu pod materiałem wideo

"Wielu nadawców wiadomości masowych nie zabezpiecza i nie konfiguruje odpowiednio swoich systemów. To pozwala atakującym łatwo ukryć się pośród nich" – wyjaśnia menedżer grupy ds. bezpieczeństwa Gmaila Neil Kumaran we wpisie na blogu Google.

Warto podkreślić też, że gigant z Mountain View zamierza surowo karać nadawców wiadomości, którzy nie dostosują się do wytycznych. Jak należy to rozumieć? Google zablokuje wszelkie masowe wysyłki maili, jeśli ich autorzy nie spełnią konkretnych zasad, a co za tym idzie – na twoją pocztę nie trafi niechciana wiadomość.

Jednocześnie Google podkreśla, że obecnie dysponuje zaawansowanymi narzędziami opartymi o sztuczną inteligencję, które potrafią rozpoznawać niebezpieczne wiadomości i je zablokować. Firma mówi o skuteczności blokowania malwarephishingu na poziomie 99,9 proc.

Norbert Garbarek, dziennikarz dobreprogramy.pl

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.