ZAGG InvisibleSHIELD — gdy etui nie wystarcza...

ZAGG InvisibleSHIELD — gdy etui nie wystarcza...28.10.2011 18:02

Kupując urządzenie za ponad dwa tysiące złotych warto rozważyć też zakup akcesoriów, które przyczynią się do tego, że nasza nowa elektroniczna zabawka dłużej przetrwa w dobrej kondycji. Etui, bumpery i folie to zwykle obiekty naszych rozważań. Właśnie ochronną folię na 10-calowy ekran do iPada 2, InvisibleSHIELD firmy ZAGG, mieliśmy okazję testować. Producent wysoko ceni swój wyrób — 119 złotych za folię ochronną może wydawać się ceną wygórowaną. Pytanie więc: czego możemy się po takiej folii spodziewać?

Czy Twoja przeglądarka nie obsługuje skryptów? //Przede wszystkim tego, że jest naprawdę mocna i wytrzymała — próbowaliśmy sforsować ją na różne sposoby i musimy przyznać, że nie jest to łatwe. Przykładowo przebicie folii długopisem to bardzo karkołomne zajęcie, choć — jak sprawdziliśmy — nie niewykonalne. Producent chwali się, że materiały użyte w produkcji folii swoje korzenie mają w zastosowaniach wojskowych. Oznacza to, że naklejając ją na ekran możemy być spokojni, że nie zostanie on przypadkowo zarysowany innymi rzeczami walającymi się w naszej torbie czy plecaku. Folia, choć mocna, jednocześnie też jest praktycznie niewidoczna i nie psuje wrażeń estetycznych — także w kontekście jasności ekranu i zniekształcania wyświetlanych barw. Producent udziela ponadto „dożywotniej gwarancji” i obiecuje wymienić folię na nową w razie, na przykład, zarysowania.

Nie jest jednak tajemnicą, że bezpieczeństwo to sztuka kompromisu. Wysoka odporność na zarysowania folii wiąże się niestety z pewnymi problemami użytkowymi. Szklana powłoka ekranu iPada jest bardzo gładka, łatwo przesuwa się po niej palcami i jest przyjemna w dotyku. Invisible Shield firmy ZAGG niestety całkowicie psuje tę przyjemność. Przewijanie ekranu na stronach internetowych w Safari nie jest już tak łatwe, palec napotyka znaczący opór. Wszystko jest oczywiście kwestią przyzwyczajenia, ale różnicę zauważy od razu nie tylko esteta o wysublimowanych gustach.

[1/2]
[2/2]

Folia z natury rzeczy jest jednorazowa, więc podczas jej naklejania warto się skupić i zrobić to dokładnie. Jakkolwiek jednak dokładnie byśmy folii nie nakleili, musimy przygotować się na dwa, trzy dni męczarni — pod folią po naklejeniu zostaje ogromna liczba bąbelków powietrza, które sprawiają, że ekran wygląda wprost odrażająco i pomimo rozcierania ekranu szmatką nie jesteśmy w stanie z tym fantem nic zrobić. Na szczęście po pewnym czasie wszystko się normalizuje i folii praktycznie nie widać. Jak przebiega proces naklejania można zobaczyć w naszym krótkim filmiku powyżej. Poniżej zaś prezentujemy też zdjęcie tuż po naklejeniu, kiedy to właśnie widać wspomniane bąbelki powietrza.

Czy warto? Jeśli traktujemy naszego iPada szorstko albo używamy go w dziwnych okolicznościach, to na pewno każda ochrona się przyda. Jeśli jednak jesteśmy przeciętnymi, choć świadomymi użytkownikami, do tego jeśli korzystamy już z jakiegoś zamykanego etui (chroniącego ekran podczas transportu), to dodatkowa folia chroniąca go podczas samego użytkowania raczej się nie przyda — zwłaszcza, jeśli musimy za nią zapłacić tyle, co za dobrej klasy skórzaną okładkę lub wyściełany pokrowiec. Nie zawsze trzeba jednak płacić :-) Pierwsza zalogowana w naszym portalu osoba, która zgłosi się w komentarzach do tej recenzji i wyrazi chęć posiadania testowanej tu folii, otrzyma ją od nas w prezencie :-)

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.