Zielone światło dla zielonych – to był rekordowy kwartał Nvidii

Zielone światło dla zielonych – to był rekordowy kwartał Nvidii08.11.2015 11:41

W październiku AMD przedstawiło swoje wyniki finansowe za trzecikwartał 2015, na widok których większości inwestorów zrobiłosię smutno – kolejny okres coraz większych strat, koniecznośćratowania się sprzedażą Chińczykom jednego z działów firmy, tonic zadowalającego. Teraz NVIDIA ujawniła swoje wyniki finansowe zatrzeci kwartał roku 2016 (to nie pomyłka, rok fiskalny Nvidii jestbardzo przesunięty w czasie) – i to co pokazano uświadamia, jakbardzo zieloni zdominowali rynek. Najwyraźniej mają świetny kolordo prowadzenia biznesu.

Każda z kategorii rozliczeń Nvidii za Q3 2016 przy zachowaniustandardów rachunkowości (GAAP) błyszczy się na zielono. Przychodywyniosły 1,305 mld dolarów, o 13% więcej niż w poprzednimkwartale i 7% rok do roku. Przychód operacyjny wyniósł 245 mlndolarów, o 1,3% więcej niż w poprzednim kwartale i 1,1% więcejrok do roku. Zysk to aż 246 mln dolarów, co stanowi wzrost względempoprzedniego kwartału o aż 846%, zaś rok do roku – o 42%. Conajważniejsze, NVIDIA może się pochwalić fantastyczną marżąbrutto, już na poziomie 56,3%, ponad dwukrotnie większą niż to, zczym musi żyć AMD (ok. 23%).

Wyniki nieuwzględniające standardów rachunkowości (tzw.non-GAAP), w których pomija się koszty przejęć, restrukturyzacji,gwarancji czy wynagrodzeń za akcje były również bardzo dobre,choć ze względu na koszt wpisania w straty działu modemowegoIcera. To jednak szczegóły dla inwestorów,nas zainteresował przede wszystkim rozkład przychodów firmy,której udział na rynku gier PC tylko rośnie.

NVIDIA: ta inwestycja okazała się trafiona
NVIDIA: ta inwestycja okazała się trafiona

Straszenie możliwościami zintregrowanej grafiki i obiecywanie,że to już koniec niezależnych kart graficznych nie przyniosłoefektów.Najwyraźniej ludzie polubili wysoką jakość obrazu na corazwiększych monitorach o coraz większych rozdzielczościach, na którekonsolowcy mogą spoglądać tylko z zazdrością. Łączne przychodyz GPU wzrosły o 16% kwartalnie i 12% rok do roku, ale przychody zgamingowych GPU wzrosły rok do roku o 40%. Do spełnienia sugestiianalityków, że rynek kart graficznych zostanie podzielony 80:20na korzyść zielonych niewiele już brakuje.

Z pozostałymi biznesami Nvidii nie jest już tak znakomicie, choćbieda tu też nikomu w oczy nie zagląda. Nieco (o 1%) polepszyłysię wyniki z procesorami Tegra w zestawieniu kwartalnym, ale rok doroku wynik jest gorszy o 23%. Coraz bardziej jest jasne, że Tegra narynku mobilnym nie bardzo się przyjmuje – jej graficznych atutówsię nie docenia. Pewne nadzieje zieloni mogą tu mieć w rynkukonsol i topowych tabletów do gier, ale perspektywy wzrostowe sąniewielkie. Naprawdę imponująco wygladają za to perspektywy Tegryna rynku motoryzacyjnym, gdzie przychody z tych czipów, stosowanychw samoprowadzących się autach, wzrosły o ponad 50% (do 79 mlndolarów). Z kolei rynek profesjonalnych kart graficznych (czipyQuadro) oraz streaming gier w sieci (usługa GRID) stoją raczej wmiejscu – nieco lepiej niż w poprzednim kwartale, nieco gorzej niżrok do roku.

Jedno jest pewne – zieloni dobrze wybrali przedmiot swoichzainteresowań. Gdy cały rynek PC kurczy się z roku na rok, akonkurencji restrukturyzacja goni restrukturyzację, hasło Nvidii*way it's meant to be played *nabiera coraz większego sensu.Łączna wartość rynku gier to już 91,7 mld dolarów, z czego naPC przypada 33,7 mld, a prognozy do 2020 roku mówią o nawetdwucyfrowych wzrostach rok do roku. W tej sytuacji nic dziwnego, żezielonych stać na wypłatę niezłej dywidendy dla swoichudziałowców – w pierwszych dziewięciu miesiącach swojego rokufiskalnego dali im 604 mln dolarów, w całym roku 2016 planujązwrócić 800 mln dolarów, zaś w 2017 okrągły miliard. Nie są tokwoty wyssane z palca, jeśli firma zrealizuje w najbliższych latachswoje plany na rynku motoryzacyjnym, to stanie się na nim takąpotęgą, jaką jest w dziedzinie gier PC.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.