Zmierzy ilość cukru i alkoholu? Apple Watch jeszcze nas zaskoczy

Zmierzy ilość cukru i alkoholu? Apple Watch jeszcze nas zaskoczy06.05.2021 13:33
Źródło zdjęć: © Getty Images | James D. Morgan
Artykuł sponsorowany

Trudno polemizować z faktem, że Apple od dawna stara się być co najmniej dwa kroki przed swoją konkurencją. Wystarczy spojrzeć na historię firmy - w czasach, gdy dla wszystkich komputer był narzędziem do pracy, oni chcieli zrobić z niego sprzęt dla każdego.

Nie inaczej jest z zegarkami od Apple. O ile na początku Watch był urządzeniem dosyć niedocenianym, a wręcz wyśmiewanym (sami w redakcji mieliśmy ubaw z kolegi, który czekał na jego premierę), tak szybko okazał się ogromnym hitem, który zyskał wierne grono fanów. Nie bez powodu - Apple od zawsze miało zdolność do wyczuwania trendów i kreowania potrzeb klientów.

Wystarczy spojrzeć, chociażby na zdolność Apple Watcha do sprawdzania poziomu saturacji krwi jego użytkownika. Funkcja ta, jeszcze kilka lat temu, wydawałaby się nie tylko mało realna, ale również niedorzeczna. Firma jednak szybko zareagowała na zapotrzebowanie rynku, z którego pulsoksymetry znikały w mgnieniu oka. Tym razem potrzebę wykreowała jednak pandemia, a nie sama firma, jak było, chociażby w przypadku pierwszego iPhone'a. Trzeba jednak jej oddać, że udało się bezbłędnie zaadresować swój produkt.

Trudno więc dziwić się, że tego rodzaju rozwiązania jak możliwość sprawdzania glukozy we krwi czy zawartości alkoholu nie tylko nie budzą już zdziwienia wśród dziennikarzy technologicznych, ale wręcz są traktowane jako pieśń najbliższej przyszłości. Szczególnie biorąc pod uwagę kolejne doniesienia na temat prac Apple nad zegarkami dla sportowców, które mają być wyjątkowo odpornymi urządzeniami. Wszystkie te dane, zebrane razem, wyraźnie wskazują, że tym razem firma chce znowu zaskoczyć swoich klientów.

To wojna na patenty

Nie sposób się jednak nie odnieść do faktów, które mówią wyraźnie, że póki co nie mamy żadnych pewnych informacji. Apple nie ogłosiło, że tej jesieni faktycznie ukaże się nowa seria zegarków. Mamy jednak dane, że firma zgłasza kolejne patenty powiązane z urządzeniami typu wearable, dotyczące samej ich konstrukcji. Z całkowitą pewnością możemy więc powiedzieć, że Apple pracuje intensywnie nad nowym zegarkiem, a jego pojawienie się to tylko kwestia czasu.

Kwestią dolewającą oliwy do ognia jest pogłoska o nowych rozwiązaniach technologicznych, jakie ma dostarczać Apple firma Rockley Photonics. Z jednej strony mamy dane przekazane przez The Telegraph, że nowa technologia pozwalająca na mierzenie cukru czy stężenie alkoholu we krwi ma być bardzo zaawansowana, skoro padają twierdzenia o jej wysokiej dokładności. Z drugiej - na całą sprawę trzeba spojrzeć od strony sprzedażowej.

Karolina Kowasz
Karolina Kowasz

Apple może zechcieć mieć asa w rękawie i nie wychylać się od razu z produktem, który wprowadzi na rynek kilka nowych funkcji. Bardzo prawdopodobne, że specjaliści od sprzedaży dojdą do wniosku, że lepiej będzie proponować użytkownikom sprzęt, który najpierw dostarczy im tylko jedną z możliwości, a dopiero za rok, dwa, wprowadzi się kolejny model z nowymi opcjami. W ten sposób użytkownik zostanie niejako zmuszony do wymiany swojego zegarka, by nie mieć poczucia, że omija go ważna nowinka technologiczna.

Osobną kwestią jest dosyć odważny ruch ze strony Rockley Photonics. Trudno jednak się spodziewać, że firma zdecydowałaby się na wejście na nowojorską giełdę, gdyby nie była pewna swojego ogromnego sukcesu w najbliższym czasie. Nowe zegarki od Apple z technologią pomiaru glukozy zdecydowanie można by za taki uznać i od razu założyć, że urządzenia wywindowałyby akcje firmy do niebotycznej ceny. Sam szef firmy, Andrew Rickman, donosi również, że ich czujniki mają się pojawić w urządzeniach jeszcze w przyszłym roku, jednak odmawia informacji na pytanie, czy będą one w sprzęcie Apple.

Czego użytkownik może się spodziewać?

Oczywiście, może to być przestrzelona sytuacja, jak z Cyberpunkiem i firmą CDP, której nie udało się spełnić oczekiwań użytkowników i musiała obserwować, jak akcje szybują w dół. Należałoby zadać sobie pytanie, czy firma wzięła pod uwagę także specyficzną sytuację na rynku. Ciągły niedobór półprzewodników, przerwane łańcuchy dostaw oraz wszelkie inne problemy związane z pandemią COVID-19 powinny stopować zbyt rozbuchane ambicje startupów. Skoro jednak Rockley decyduje się na taki ruch, to można uznać, że mają dobry powód, by wejść na giełdę.

Biorąc pod uwagę całokształt dotychczasowych doniesień oraz analizując dokumenty złożone przez firmę, można niemalże z pewnością stwierdzić, że nowe zegarki od Apple przyniosą nam długooczekiwaną funkcję pomiaru cukru. Szczególnie że tego rodzaju opcja jest nie tylko bardzo oczekiwana przez klientów, ale też dawałaby jeszcze większe pole do popisu w przypadku aplikacji Health.

Czy jednak możemy założyć, że Apple Watch będzie w stanie także stwierdzić, że jesteśmy pijani i przy okazji poinformować nas, że pod żadnym pozorem nie powinniśmy siadać za kółkiem? Biorąc pod uwagę wszelkie dane, można spokojnie powiedzieć, że tak. Nawet jeżeli nie jest to kwestia nadchodzącej generacji, to już z pewnością można założyć, że wersja 8 da użytkownikom nie tylko takie opcje, ale pewnie też dołoży sporo innych możliwości, o których nawet nie mamy pojęcia.

Artykuł sponsorowany
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.