Zostań drugim Kominkiem dzięki nowemu kierunkowi studiów: mediaworking

Zostań drugim Kominkiem dzięki nowemu kierunkowi studiów: mediaworking11.03.2014 16:26

Wyraźnie zmieniają się oczekiwania studentów względem uczelni. Dotychczas powstawały już takie kierunki, jak zarządzanie procesem tworzenia gier komputerowych, a jedna z naszych polskich uczelni chce iść jeszcze dalej i stworzyć kierunek, który będzie idealny dla... blogerów.

Na pomysł stworzenia kierunku mediaworking wpadła poznańska Wyższa Szkoła Nauk Humanistycznych i Dziennikarstwa. Swoich przyszłych studentów chcą uczyć, że nie liczy się tylko ładna strona, ale też kontakt pomiędzy czytelnikami, wymiana komentarzy, poczucie wspólnoty społeczności czytelników. Doktor Tomasz Kozłowski, będący socjologiem i kierownikiem Katedry Kulturoznawstwa na uczelni, zauważa, że podstawową wiedzą, jaką zdobędą studenci, jest umiejętność tworzenia treści, które jednocześnie będą oryginalne i widoczne w internecie.

Pomysłowi przyklaskuje kilku z bardziej znanych, rodzimych blogerów. Tomek Tomczyk, znany jako Kominek, jest przekonany o konieczności powstania takiego kierunku. Popiera go także Eliza Wydrych, znana jako Fashionelka Po takich studiach garstce osób może się udać, poszerzą horyzonty, dowiedzą się ciekawych rzeczy. Jednak 90 proc. sukcesu to wyczucie potrzeb czytelników — mówiła blogerka.

Wypowiadająca się o tym pomyśle Segritta, czyli Matylda Kozakiewicz, przywołała obrazek, który widziała gdzieś w Internecie. Kiedyś dzieci mówiły: „Chcę być lekarzem, strażakiem”, dziś mówią „Chcę być junior brand managerem lub social media ninją” — brzmiał cytowany przez nią podpis, którym zilustrowała obecne oczekiwania młodzieży. W końcu z obrazkiem znalezionym gdzieś w Internecie nie można polemizować.

Plan zajęć studentów zakłada naukę technik public relations, kreatywnego pisania i blogowania, monitorowania internetu, zarządzania społecznościami, tworzenia mobilnych aplikacji oraz projektowania kampanii w sieci. Znajdzie się tam także czas na ćwiczenia z fotografii oraz porady odnośnie radzenia sobie z hejterami.

Można się spodziewać, że za kilka lat pojawi się na rynku wysyp absolwentów mediaworkingu, którzy będą kolejnymi Kominkami, opowiadającymi, że za kilka lat będą mieli baseny i złote prysznice. Prawdopodobnie mało który licealista, wybierając ten kierunek studiów, weźmie sobie do serca poradę Dominika Warteckiego z Get More Social, który zwraca uwagę, że większość blogerów dość dobrze rozumie nowe media, im takie studia potrzebne są najmniej zaś same studia najbardziej posłużą pedagogom, PR-owcom, właścicielom małych firm czy dziennikarzom.

Więcej na temat kierunku oraz rekrutacji można dowiedzieć się na stronie uczelni. Przyszłe lata pokażą popularność mediaworkingu oraz pozwolą przekonać się, czy jego licencjaci zostaną bezrobotnymi blogerami, liczącymi na gratisy, czy też wykorzystają okazję i zabłysną w social mediach.

Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.