Kierowcy korzystający w samochodach z systemu Apple CarPlay, zazwyczaj mniej problematycznego od konkurencyjnego Androida Auto, zmagają się ostatnio z usterką, w wyniku której iPhone'y bywają losowo rozłączane z samochodem. Jak zwraca uwagę autoevolution, użytkownicy zgłaszając błędy zauważyli, że problem najprawdopodobniej nie jest zależny od modelu posiadanego smartfonu.

bETOvbxh

Z wątku na reddicie wynika, że usterka pojawia się losowo i nie jest wyraźnie powiązana z konkretnymi okolicznościami. Problemy zgłosiły już bowiem osoby korzystające z iPhone'a 12 Pro Max i 11 Pro Max; w tym drugim przypadku po sprawdzeniu działania Apple CarPlay w aż czterech samochodach. Za każdym razem problem się powielał – smartfon był losowo rozłączany z systemem, choć nadal się ładował.

W tym momencie trudno powiedzieć co konkretnie może być przyczyną takiego zachowania, jednak błędu należy się doszukiwać w oprogramowaniu. Zgłaszający usterkę użytkownik zasygnalizował, że próbował różnych przewodów i niezależnie od wybranego problem ciągle powraca. Bezpośrednim źródłem problemu może być aktualizacja iOS-a do wersji 14.3, która została udostępniona w grudniu (i z tej korzysta osoba zgłaszająca problem).

W konkurencyjnym Androidzie Auto problem losowego rozłączania smartfonów z samochodami pojawia się od miesięcy, ale tutaj najczęściej wystarcza ponowne uruchomienie aplikacji lub w porywach usunięcie jej konfiguracji i ponowne uruchomienie. Z komentarzy użytkowników iPhone'ów wynika, że w tym przypadku problem jest poważniejszy i najprawdopodobniej nie obejdzie się bez łatki ze strony Apple'a, najpewniej wraz z kolejną aktualizacją iOS-a.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Komentarze (9)
bETOvbyf