Błyskawiczne przelewy na telefon BLIKIEM dostępne dla klientów mBanku #prasówka
Klienci bankowości mobilnej mBanku mogą już dokonywać bezpośrednich przelewów na swoje numery telefonów w usłudze P2P za pośrednictwem systemu płatności mobilnych BLIK. To czwarty bank w Polsce, po Banku Millennium, ING Banku Śląskim i Banku Zachodnim WBK, w którym została wdrożona ta innowacyjna metoda przesyłania pieniędzy.
04.04.2016 14:17
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Korzystanie z P2P (ang. person-to-person) nie wymaga żadnych dodatkowych narzędzi autoryzacyjnych i jest bardzo proste. Każda osoba, która posiada BLIK-a w telefonie i chciałaby otrzymać na niego przelew musi najpierw powiązać numer swojego telefonu z rachunkiem w swojej aplikacji bankowości mobilnej. Osoba przesyłająca pieniądze, która też ma BLIK-a w telefonie, musi jedynie znać numer telefonu odbiorcy. Pieniądze docierają na konto w ciągu kilku sekund.
Celem Polskiego Standardu Płatności jest upowszechnienie najwygodniejszej i najpopularniejszej wielokanałowej formy płatności. Z BLIK-a może korzystać obecnie ponad 1,6 mln użytkowników, a od uruchomienia systemu w lutym ubiegłego roku dokonano nim ponad 2,5 mln transakcji. BLIKIEM można płacić w ponad 130 tys. terminali płatniczych w sklepach stacjonarnych, kawiarniach i lokalach usługowych, w większości sklepów internetowych za pośrednictwem większości polskich agentów rozliczeniowych i integratorów płatności, takich jak: eService, Dotpay, Przelewy24, Transferuj.pl, CashBill, eCard, PayTel, czy First Data. Za pomocą BLIKA można także wypłacić w bezpieczny sposób gotówkę z większości, bo z około 14,5 tys. bankomatów (należą do nich między innymi bankomaty sieci Euronet,Planet Cash oraz PayTel).
Więcej informacji na temat nowego systemu płatności mobilnych BLIK można znaleźć na stronie BlikMobile.pl oraz na stronie Polskiego Standardu Płatności.