Bruce Willis wystąpił w reklamie za pomocą technologii deepfake. Planowane jest 15 spotów

Strona głównaBruce Willis wystąpił w reklamie za pomocą technologii deepfake. Planowane jest 15 spotów
19.08.2021 19:03
Bruce Willis
Bruce Willis
Źródło zdjęć: © GETTY, WireImage | Jim Spellman

Znany aktor Bruce Willis zdecydował się wystąpić w reklamach rosyjskiego operatora telefonicznego i dostawcy internetu MegaFon. Co ciekawe, Willis nie pojawił się na planie filmowym reklamy. Jego udział został wygenerowany za pomocą technologii deepfake.

bEIGgcbV

Serwis Russia Beyond podaje, że w ramach produkcji reklamy wykorzystano technologię generowania twarzy do wygenerowania rysów twarzy Bruce'a Willisa. Jego rolę na planie odegrał inny aktor, po czym, za pomocą deepfake, otrzymał on twarz gwiazdy Hollywood.

Deepfake przyszłością reklamy?

Vasili Bolshakov, dyrektor ds. komunikacji marki i marketingu w MegaFon opowiedział o szczegółach tworzenia spotów reklamowych. Inżynierowie ze studia Deepcake wybrali dużą ilość zdjęć i filmów z udziałem celebryty. Udało im się uzyskać 34 000 próbek treści, które następnie zostały wykorzystane przez sieć neuronową do stworzenia wizerunku postaci Bruce'a Willisa. 

Jego zdaniem deepfake stwarza nowe możliwości w czasach pandemii. Za pomocą tej technologii studia filmowe są w stanie dostarczać widzom wysokiej jakości treści z dowolnymi aktorami z całego świata, omijając problemy związane z ograniczeniami wywołanymi przez pandemię koronawirusa.

bEIGgcbX

Spora gaża, mały wkład

Zagraniczne media podają, że aktor za swój "występ" w reklamie sieci komórkowej mógł otrzymać kwotę pomiędzy 1, a 2 milionami dolarów. Nie wiadomo jednak czy jest to wynagrodzenie za jedną reklamę, czy też za całą serię 15 spotów.

Zjednoczone Emiraty Arabskie ostrzegają przed deepfake. Technologia może wyrządzić znaczne szkody
Zjednoczone Emiraty Arabskie ostrzegają przed deepfake. Technologia może wyrządzić znaczne szkody

Biorąc jednak pod uwagę, że cała praca aktora ograniczyła się do wyrażenia zgody na wykorzystanie jego wizerunku, można odnieść wrażenie, że są to najłatwiej zarobione pieniądze w karierze aktora. Pomysł firmy MegaFon na zrealizowanie kampanii reklamowej w tej sposób może też budzić niepokój i obawy o przyszłość branży filmowej. Czas pokaże jednak jak bardzo deepfake wpłyną jeszcze na produkcję wideo.

Programy

Aktualizacje
Aktualizacje
Nowości
Udostępnij:
bEIGgccT