Chińska kampania dezinformacyjna. Winą za covid obarczają homary z USA

Chińska kampania dezinformacyjna. Winą za covid obarczają homary z USA

Chińska kampania dezinformacyjna. Winą za covid obarczają homary z USA
Źródło zdjęć: © Getty Images | Andre Seale
Konrad Siwik
23.10.2021 15:52

Na Twitterze odkryto konta powiązane z Chinami, które rozpowszechniały nieprawdziwe informacje na temat pochodzenia wirusa COVID-19. Wynikało z nich, że koronawirus pochodzi z transportu homarów z Maine w USA do Wuhan.

Oksfordzki badacz Marcel Schliebs po raz pierwszy zauważył kampanię dezinformacyjną, kiedy zobaczył tweeta od Zha Liyou, chińskiego konsula generalnego w Kalkucie w Indiach, o czym poinformowało NBC News.

Naukowiec bada dezinformację, propagandę i mające sporny charakter polityczne treści w brytyjskim ekosystemie informacji online w Oxford Internet Institute. Powiązał tweeta z setkami kont na Twitterze, prawdziwych i fałszywych, z których wszystkie rozpowszechniały prochińską dezinformację.

W tweecie autorstwa Liyou napisano, że "głównym podejrzanym o covid jest chłodniczy łańcuch dostaw łańcuch zidentyfikowany jako: A MU298 z 11 listopada 2019 r. przewożący żywność z Maine w USA przez Szanghaj do Huanan Seafood Market w Wuhan w prowincji Hubei. W ciągu następnych kilku tygodni wielu pracowników przenoszących tę partię owoców morza uległo zakażeniu".

Obraz
© Twitter

"Niemal od początku epidemii, kwestia pochodzenia COVID miała kluczowe znaczenie dla chińskiego aparatu propagandowego" – mówi Schliebs. "Ta skoordynowana operacja wyraźnie starała się promować narracje zgodne z ogólną strategią propagandową Pekinu i celami geopolitycznymi".

Twitter narzucił ścisłe zasady wokół dezinformacji COVID, stwierdzając w swoich zasadach i polityce, że wszelkie ewidentnie fałszywe lub wprowadzające w błąd treści są zabronione i będą usuwane. Niektóre posty mogą być oznaczone jako dezinformacja, a szerzący fake newsy będą mieli usuwane konta.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:dobreprogramy
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (104)