Miesiąc z Cisco Webex – testujemy profesjonalną usługę telekonferencyjną

Strona główna Aktualności
Zaczynamy miesiąc z Cisco Webex / widok z biura we Wrocławiu
Zaczynamy miesiąc z Cisco Webex / widok z biura we Wrocławiu

O autorze

Listopad będzie w redakcji dobrychprogramów miesiącem testów. Przez ten czas będziemy sprawdzać, jak działa usługa telekonferencyjna Cisco Webex i co może zapewnić naszemu zespołowi. Po zakończeniu testów oczywiście opiszemy wrażenia i nasze doświadczenia z usługą.

Jak wiele redakcji polskich portali, pracujemy w różnych częściach kraju. Główna siedziba dobrychprogramów znajduje się we Wrocławiu, ale radaktorzy pracują zdalnie z innych miast. Często musimy też komunikować się z kolegami i koleżankami z grupy WP, przebywającymi w większości w Warszawie. Stwarza to pewne problemy komunikacyjne i logistyczne, które być może pomoże nam rozwiązać Cisco Webex.

Webex jest usługą przeznaczoną do prowadzenia spotkań zdalnie. Można z niej korzystać zarówno z pomocą aplikacji desktopowych i mobilnych, telefonów VoIP firmy Cisco, jak i dedykowanych urządzeń dla sal telekonferencyjnych. Oprogramowanie służy nie tylko do rozmawiania. Można z jego pomocą także wyświetlać uczestnikom prezentacje albo przekazywać obraz z ekranu i połączyć usługę z różnymi narzędziami do ogranizacji pracy. W naszym przypadku na pewno przyda się integracja z kalendarzami, Dyskiem Google, Slackiem i z Trello. Usługa ma też możliwość nagrywania rozmów i współpracuje z wieloma narzędziami do organizacji pracy, w tym autorskimi rozwiązaniami Cisco. Warto dodać, że latem aplikacje otrzymały nowy interfejs, który ułatwia wiele zadań.

Testy będą odbywać się w naszej codziennej pracy redakcyjnej. Nasz biurowy zestaw telekonferencyjny zostanie zastąpiony urządzeniem Cisco, będziemy korzystać z Webex w czasie naszych cotygodniowych spotkań i innych sytuacjach, gdy trzeba zebrać rozproszony zespół w jednym miejscu.

© dobreprogramy