Czy Facebook da popularność Live Search?

Strona głównaCzy Facebook da popularność Live Search?
25.07.2008 12:42

Można zauważyć, iż Microsoftnie przechodzi obojętnie obok kolejnych sukcesów Google, szukając nowych sposobów napromowanie swoich produktów. Jednym z nich jest pomysł naintegrację wyszukiwarki Live Search z największym inajpopularniejszym serwisem społecznościowym na świecie - Facebook. Współpraca Microsoftu ze społecznościowym gigantem zaczęła się jużjakiś czas temu, kiedy to koncern wykupił za 240 mln USD około 2% udziałów w Facebooku, którywyceniony został na sumę 15 mld USD. Dało mu to prawa do globalnejreklamy na łamach serwisu. Obecnie narodził się jednak pomysł narozszerzenie współpracy pomiędzy dwoma wspomnianymi potentatami.Jak poinformowała SVP w Microsofcie - Satya Nadella, w ramachporozumienia dojdzie do integracji wyszukiwarki Live Search zFacebookiem. Microsoft zapowiedział także, iż udostępni API swojegoproduktu programistom społecznościowego giganta, by ci moglidostosować usługę do potrzeb swoich użytkowników. Wszystko to, abywypromować wyszukiwarkę Live Search, by mogła konkurować z Googlena rynku wyszukiwarek internetowych. Na chwile obecną nie sąjeszcze znane szczegóły wspomnianej współpracy. Warto zauważyć, że podobną współpracę nawiązał także jakiś czastemu Google z MySpace. Tutajwarunki umowy były inne niż w przypadku Microsoftu i Facebooka.Gigant w branży wyszukiwarek w zamian za współpracę zagwarantowałplatformie społecznościowej wpływy z reklam na sumę około 900 mlnUSD w przeciągu trzech lat. Okazuje się jednak, że nie do końcajest tak jak zamierzyła sobie korporacja z Mountain View - zarobkiz reklam są niskie, a użytkownicy nie korzystają z wewnętrznejprzeglądarki wbudowanej w MySpace.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (3)