E-commerce 2007 - Polska liderem regionu

Strona głównaE-commerce 2007 - Polska liderem regionu
01.08.2007 12:31

Zakupy przez Internet są bardziej popularne w Polsce niż wRosji, Rumunii, na Ukrainie i Litwie - pokazują wyniki raportu Gemius. Aż 66% polskichInternautów, którzy słyszeli o możliwości robienia zakupów on-line,skorzystało choć raz z tej szansy. W raporcie "E-commerce 2007" przedstawiono dynamikę polskiego rynkusprzedaży przez internet na tle trendów i zjawisk obserwowanych wtym sektorze w innych krajach regionu. Opracowanie prezentujezwyczaje zakupowe internautów i perspektywy rozwoju handluelektronicznego w pięciu państwach Europy Środkowo-Wschodniej: wPolsce, Rosji, Rumunii, na Ukrainie i Litwie. Jak wskazuje raport, zdecydowana większość Internautów w Polscezdaje sobie sprawę z możliwości robienia zakupów za pośrednictweminternetu. Wśród nich 66% przyznaje, że zdarzyło im się kupić coś wten sposób. Co trzeci internauta, który kiedykolwiek robił zakupy wsklepach lub na aukcjach internetowych, zamierza w przyszłościkupować za pośrednictwem internetu częściej niż dotychczas(36%). Jak wynika z raportu, ponad jedna trzecia (36 proc.) internautówkupujących w internecie robi to raz w miesiącu lub częściej,podobny odsetek (39 proc.) - kilka razy w roku. Magnesemprzyciągającym klientów do sklepów internetowych jest przedewszystkim dostawa do domu (63% wskazań), możliwość złożeniazamówienia o każdej porze (62 proc.) oraz oszczędność czasu (60proc.) Użytkownicy aukcji internetowych zwracają natomiast wpierwszej kolejności uwagę na niższe niż w sklepach tradycyjnychceny (72 proc.). Internauci widzą jednak również ciemne strony wirtualnych zakupów.Ponad połowa badanych internautów (52%) zgadza się zestwierdzeniem, że kupowanie w Internecie jest ryzykowne. Co więcejaż 60% respondentów kupujących na aukcjach i niemal tyle samoklientów sklepów internetowych (56%) wskazuje na trudności wynikłepodczas robienia zakupów. W przypadku Internautów kupujących w sklepach internetowych, cotrzeci badany (33%) skarżył się na zbyt długie oczekiwanie nadostawę. Co szósty respondent miał trudności ze znalezieniemwłaściwego produktu (16%), a co ósmy spotkał się z niewłaściwąobsługą (12%). W przyszłości wg badań spodziewać się możemy poszerzania oferte-sklepów, właściciele sklepów internetowych (53%) planują takżewprowadzanie nowych form reklamowych, coraz powszechniejsze mająstać się programy lojalnościowe. Według szacunków serwisu Sklepy24.pl, pod koniec 2006 r. wPolsce funkcjonowało około 2500 sklepów internetowych. Znacznączęść obrotów polskiego e-commerce - kalkulowaną w 2006 r. na około5 mld zł - stanowiły jednak przychody platform aukcyjnych, w tymzwłaszcza Allegro.pl.

Udostępnij:
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (7)